AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
913

Svindyrt att trimma i Finland

Ni kan trimma era bilar för små pengar!!!!
Chipp i finland kostade mig 317€ (typ 3000kr) hos jrm 2000kr???
Va!! Hur är det möjligt? visserligen är € dyr men hallåå ?? 1000kr
Och vill ni tjäna stålar sälj era trimmdelar till finland!!!
ant
kan man inte köpa grejerna i sverige.
precis som många väljer att handla i tyskland eller kanske danmark och norge?

==========
Länk
"bra att ha länk" Länk
När jag köpte kolvar till min Opel (det var TRW Ford Pinto kolvar) så var det billigare i Finland än i Sverige. Jag tror det varierar..
ojay
det är klart att det varierar men typ bmw då är det billigare i sverige. Opel... det finns en miljard oplar här och bmw 316 men inga 540,740,750,850 osv
Ant
Det blir dyrt med postföskott
ma
4
mathias_
325 turbo
det stämmer . därför finns det så lite trimmade bilar här i finland
matias
Du har fel. Det finns trimmade bilar men dom är typ 316-320 eller Lada,skoda corolla Ke70 eller nåt sånt du vet :)

Kyllä Sen V8 Pitää olla!
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Mathias: .... vasabo.. me 325 turbo... har du ngn länk till bild på din bil ? man borde juh kunna känna igen dig då....

///air, BMW Club Finland #2150
MSN: luften@hotmail.com

325:an -> Länk
cdabox
soumalainen: är det någe fel på 316 ? =)
ma
4
mathias_
325 turbo
luften:......nej jag har ingen bild på den kan inte så mycket om datorer o sånt.... bilen är inte färdig ännu håller på med motorn nu.
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Ok, går du i ngn skola här i vasa eller ? kanske du sett min 325a rulla på isåfall... kolla länken här under så...

ma
4
mathias_
325 turbo
Suomalainen:......Det stämmer men dom flesta som trimmar portar cyl locket + bättre avgasrör endast små ingrepp på motorn. inte så ofta man ser bilar med typ 350 hästar
ma
4
mathias_
325 turbo
luften:........Jag jobbar vid en verkstad här i vasa. tror inte jag sett din 325 men fin. min e tnt gul med m3 spoiler ganska lätt att känna igen. en i brändö hade den före mig.
Men varför statsa på chipstrimmning då man kan sätta en turbo som mathias_ och njuta av trycket, inga som helst problem med sånt vid besiktningen.

_________
Finns numera i Galleriet

Länk
ma
142
matz81
315 -82
523 -96
->Luften
Jag har iaf sett din bil här vid Tekniska ;)
Mycket fin.
Visa användare
472
w9816
D7 -??
Går juh utmärkt att beställa från utlandet och betala med t ex Visa... Och åtminstone tidigare, när mitt intresse för trimning var större, så var många grejer billigare i Finland, tilläggssprut exempelvis, kolvar också...så sluta gnäll.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Hur sku ni få igenom en turbo vid besiktningen?
Här lägger dom på en liter extra för turbon =/
Blir 3,5 liter det....
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Inga problem att få en turbo genom besiktning.... bara du har papper på att effekten inte överskrider den tillåtna ökningen på 30% eller va det nu var.. (20 kanske) så går det att besikta.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.