|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Min temperaturmätare är helt stendöd. Den rycker till lite precis då man startar men sen är det inte minste liv i den. Vi provade att jorda sladden vilket ska medföra att tempmätaren går upp i toppen men min reagerade inte alls på detta. Alla andra mätare fungerar perfekt. Någon som vet vad det kan vara? Känns lite frusterande att inte ha koll på tempen. MVH | |
svintoleffe |
Det är nog med all säkerhet isbatterina som sitter bak om instrumentpanelen. |
|
Okej, men borde det inte vara mer som strular då? Det är ju enbart temp mätaren som är stendöd? Kan det inte vara själva instrumentet i sig? MVH |
|
svintoleffe |
När mina isbatterier var slut så fungerade inte min tempmätare. Men allting annat fungerade |
|
Okej, behöver jag byta alla is-batterier då? Vad köper man sådana batterier? Ska de laddas innan man börjar använda dem? MVH |
|
| Byt tempgivare!!! | |
|
Byt tempgivare BMW ROCKAR FETT |
|
|
Menar ni givaren som sitter i motorrummet eller själva instrumentet inne i bilen? MVH |
|
|
Det är troligtvis SI-batterierna, precis som svintoleffe säger. Byt båda två, och ladda dem innan du sätter dit de nya.... Är det inte dom, så skulle dom ändå behöva bytas så småningom.. min förra e30 så dog tempmätaren oxo på... bytte en tempmätare m.m. men först när ja bytta batterierna så fick ja den o funka igen... ///air, BMW Club Finland #2150 MSN: luften@hotmail.com 325:an -> Länk |
|
|
Har ungefär samma problem, bara det att alla mina instrument är döda. Dom fungerar i ca. 5 sek när bilen startas. Kan detta vara SI-batterierna också, och i så fall: Var sitter dom? Vad är det för typ? Tack Anders. |
|
|
men ska inte SIbatterierna hålla längre? Klabbe verkar ju ha en 98a. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Detta inlägg startades för längesen, då hade jag en E30! MVH Min 328; Länk |
|
|
Jag har nämligen också en död tempmätare i E24an. Klabbe: Vad var det för fel med din? Batterier eller givare? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej VillaRosa; Ingen aning vad som va felet, brydde mig aldrig om det utan sålde den ganska kort därefter! Men det va väl troligtvis SI-batterierna, verkar ju vara vanligt på äldre bmw! Lycka till! Min 328; Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.