|
|
|
|---|---|
|
Har hört mig för på några ställen och priset varierar kraftigt kan jag säga ex: Biva AB (Saab & Opel): Mobil1 0W/40 - 619:- inkl. moms / 4l Mobil1 0W/40 - 175:- inkl. moms / l Östergyllen: Mobil1 0W/40 - 370:- inkl. moms / 4l Mobil1 0W/40 - 99:- inkl. moms / l Någon som vet någon billigare återförsäljare här i stan'? Snabbt svar uppskattas! -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk | |
|
Säker på att det var 0w40 båda två? Priset på 5w50 kan skilja en del och många tror att det bara är viskositen som skiljer vilket är fel. Olika basoljor och 0w40 är en mer modern olja, bättre.. För övrigt så var Saabs pris det absolut högsta (rek.priset) som man kan hitta och många märkesverkstäder följer just det. Bra pris var det annars på 0w40 ! :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Ang. 379:-/99:- för 4l/l på Östergyllen Jag frågade två gånger (tyckte det var bra pris) och han sa att det var Mobil 1 0W/40 Helsyntetisk. Vad menar du med ditt påstående? Att det inte skulle vara 0W/40 utan 5W/50 eller? -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
Det finns många olika Mobil-oljor under varunamnet Mobil1. 0W40-oljan är inte samma olja som 5W50-oljan. Det skiljer mellan vilka basoljor och vilka additiv som oljan innehåller. Kolla i denna tabell så ser du lite mer i detalj vad som skiljer oljorna åt: Länk Mvh |
|
|
xious, Påstår inget mer än att det skiljer mellan 0w40 och 5w50. Många säger Mobil 1 som EN olja vilket är fel. Alla Mobil 1 är dock av helsyntetisk typ. Därför undrade jag bara om du var säker på att det var samma olja du fick pris på. Dock verkar det ju som du fick det bekräftat. :) Mobil 1-olja till personbilar finns som följande tjocklekar. Observera att det inte enbart är just den som skiljer enbart. Alla dessa säljs inte heller i Sverige f.n. 0W-30 0W-40 5W-30 5W-50 10W-30 15W-50 0W-20 ! Länk "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Nu har jag köpt oljan och det var denna: Mobil 1 0W-40 (Tri-Synthetic Technology Motor Oil) Bå baksidan av den står det: "Hetsyntetisk motorolja baserad på Mobils unika Tri-Syntetiska teknologi" " Mobil 1 möter kraven enligt: ACEA A3/B3/B4, API SJ/CF/ Energy Conserving, ILSAC GF-2, VW 502 00/ 505 00 (1/97) och VW 503 01 (9/99) Quality Level, Godkända enligt: BMW "Long Life Oil List", MB 229.3 (inkl. 229.1), Rekommenderad av Porsche " Han sa även att de vissta att de var billiga på oljan, brukar kosta 150:-/l på verkstaden/macken Så det borde väl vara "the real deal" :) Så om någon vill ha billig Mobil 1 olja och bor i Linköpingstrakten så rekommenderas starkt Östergyllen. -------- Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :) Min 318iS finns på Länk Köpes: väghållningskit till min bil (maila) Vilken motorolja anv. du? Länk |
|
|
I finland så kostar 0w-40 runt 38€ för 4L Kyllä Sen V8 Pitää olla! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.