|
|
|
|---|---|
|
Hej! Bytte batteri på 525:an idag. När detta var gjort så stod det kod i rutan på bilstereon som är en org. Becker Grand Prix. Har dessvärre inget kodkort till den. Hur löser jag detta enklast (billigast)? Tangaroa | |
|
Åk till BMW så fixar dom fram coden för 100-200Kr om det är en orginal BMW stereo. Vet inte vad en Becker Grand Prix är för något? ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Enligt BMW så skulle det kosta 500:- och Becker är den tillverkare som tillverkar alla BMW´s stereoanläggningar, så nu vet du det! Tangaroa |
|
|
Tangaroa: nej du.... det finns olika tillverkar av BMW orginal apparater , dom flesta stora radiotillverkarna har s.k. OEM tillverkning till bilindustrin t.ex. BMW: Becker, Philips MB: Becker, Siemens Volvo: Clarion, Alpine Citroën: Clarion |
|
|
Hej Magnus! Det stämmer som du säger, MB t.e.x. har även Blaupunktprylar. Vet du vem som kan ta fram koden för ett par hundra? Mvh Lars Tangaroa |
|
| 500 låter groteskt.... BMW tog 200 för några månader sedan för mig. | |
|
Hej Jan. 200 låter mer skäligt tycker jag. Det är Eriksso&Månsson i Kristianstad som ville ha 500 för att skicka ett fax. Ge gärna tips på en seriös handlare som fixar det för typ 200 tack. Tangaroa |
|
|
Jag gav 200Kr för coden i Luleå hos BMW och dom tog in bilen i verkstan för att kolla numret direkt på bilstereon så den inte blivit utbytt så det inte skulle bli något strul när dom faxade, tycker 500 låter i högsta laget. ---------BMW ///M3---------- |
|
| Rudvi i Karlskrona, jag hade i och för sig med mig apparaten under armen så det kunde skriva av serie-nummret direkt vid kontrollen. | |
|
Tack för tipsen! Skall kolla med Rudvi i Karlskrona så snart jag hinner plocka ut apparaten. Tangaroa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.