AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
844

Kod till bilstereon!

ta
26
tangaroa
525 TDSA Touring LB -93
Hej! Bytte batteri på 525:an idag. När detta var gjort så stod det kod i rutan på bilstereon som är en org. Becker Grand Prix. Har dessvärre inget kodkort till den. Hur löser jag detta enklast (billigast)?

Tangaroa
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Åk till BMW så fixar dom fram coden för 100-200Kr om det är en orginal BMW stereo. Vet inte vad en Becker Grand Prix är för något?

---------BMW ///M3----------
ta
26
tangaroa
525 TDSA Touring LB -93
Enligt BMW så skulle det kosta 500:- och Becker är den tillverkare som tillverkar alla BMW´s stereoanläggningar, så nu vet du det!

Tangaroa
Tangaroa: nej du.... det finns olika tillverkar av BMW orginal apparater , dom flesta stora radiotillverkarna har s.k. OEM tillverkning till bilindustrin

t.ex.

BMW: Becker, Philips
MB: Becker, Siemens
Volvo: Clarion, Alpine
Citroën: Clarion
ta
26
tangaroa
525 TDSA Touring LB -93
Hej Magnus! Det stämmer som du säger, MB t.e.x. har även Blaupunktprylar. Vet du vem som kan ta fram koden för ett par hundra?
Mvh Lars

Tangaroa
Ja
760
JanF
530i-93
500 låter groteskt.... BMW tog 200 för några månader sedan för mig.
ta
26
tangaroa
525 TDSA Touring LB -93
Hej Jan. 200 låter mer skäligt tycker jag. Det är Eriksso&Månsson i Kristianstad som ville ha 500 för att skicka ett fax. Ge gärna tips på en seriös handlare som fixar det för typ 200 tack.

Tangaroa
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Jag gav 200Kr för coden i Luleå hos BMW och dom tog in bilen i verkstan för att kolla numret direkt på bilstereon så den inte blivit utbytt så det inte skulle bli något strul när dom faxade, tycker 500 låter i högsta laget.

---------BMW ///M3----------
Ja
760
JanF
530i-93
Rudvi i Karlskrona, jag hade i och för sig med mig apparaten under armen så det kunde skriva av serie-nummret direkt vid kontrollen.
ta
26
tangaroa
525 TDSA Touring LB -93
Tack för tipsen! Skall kolla med Rudvi i Karlskrona så snart jag hinner plocka ut apparaten.

Tangaroa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.