|
|
|
|---|---|
|
Jag har sett flera olika uppgifter på denna sida angående hur många cc M5 3,6l spridarna flödar, undrar därför vilket stämmer??? Tack på förhand! //Matte | |
| Jag renoverade en omgång spridare till en 3,6.Dom flödade 208cc innan rengöring och 218cc efter. | |
|
218cc vid tre bars tryck.......??? Du skriver att du renoverade ett gäng, hmm, hur gjorde du rent praktiskt?? Är det inte så att spridare ofta kan flöda lika vid full spridartid men att det ofta skiljer vid kortare öppningstider??? Så det kan vara en orsak till att man har problem att tuna vid lågvarv och dellast ibland.. ?? Någon som vet vad 3,8 spridarna flödar?? //Jesper |
|
|
Jesper jag lämnade in dom till TS motor i åstorp...och fick provtrykningsprotokoll på dom. Om du vill ha exatare uppgifter ang mustycke till 3,8 motorn så rekomenderar jag att du ringer till någon servictekniker hos bosch i stockholm. |
|
| Hur mycket effekt bör 3,6 l spridarna palla med? | |
|
Hur långt de räcker, hmm, jag tror en tumregel är ungefär som följer... 500cc bensin/minut ska räcka till ca 100hk.......... Vilket skulle innebära att 218cc skulle räcka till knappt 50 hästar.......... Jag är så fruktansvärt dålig på matte så någon uppställning klarade jag inte av få fram... Men räkna själv den som kan.. |
|
|
Alltså 5cc bensin/minut behövs för 1 häst 218/5=43,6*6 spridare= 261 hk, låter lite tycker jag... Har jag blandat ihop begreppen eller? // Henke Bleifuss |
|
|
tja...kanske det 110 hkr per spridare/cylinder för att vara exakt. formlen för att räkna ut spridarstorlek är (ccm/min x antal x 0,8)/5,1= hk Jag har själv lite undringar vilket tryck dom har mätt mina spridare på.....std 535 043 spridare ska ge 380cc på std tryck enligt bosch, tyvärr så kunde inte killen jag pratade med på bosch hitta några uppgifter på 701 spridarna mer än att dom satt på lancia(har jag för mig) Jesper har du spridar nr till 3,8 så ska jag höra mig för vad dom ger.....Om han (bosch killen) kan hitta uppgifterna på dom |
|
bmwandreas |
Jesper! Jag har m5 3,8 spridare dom flödar 300cc vid 3 bar,men dom klarar 6bar bra! MVH Andreas |
|
Intressant det här! Jag funderar på M5 spridare, högre soppatryck samt modifiering eller byte av spjällhus på min 540 -93. Är det någon som vet vad mina spridare flödar? RAWLAW |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.