|
|
|
|---|---|
|
Hej Undrar bara om någon känner till ett bra borttagningsmedel för toningsfärg till lyktor. MVH Robert BMW - Vad annars? | |
|
Pensla på/ lägg sakerna i vanlig bromsolja, låt stå ett tag, och tvätta av, billigt och bra. Clintan |
|
|
Ok, tack för hjälpen /robert BMW - Vad annars? |
|
|
Aceton funkar också bra. Billigare än bromsvätska. /T.P. Länk |
|
|
Ska du använda aceton så bada inte prylarna utan använd en fuktig trasa eller liknande. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Pojkar om ni ska använda aceton så är det bästa till de en bomullstuss =) Man har ju tagit bort nagellack ett ex antal gånger ..Aceton + bomull rekomenrerar jag =) | |
|
Tinner tycker jag fungerar bäst. Billigare än Aceton oxå. Bomull blir bara massa kladd (på rutor iallafall, naglar har jag ingen erfarenhet med:-)) Ta en trasa. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
| Pojkar pojkar =) har ni igen snitts med bomullen gör man rätt så luddar de inte de lovar jag ...man blöter tussen rikigit så den blir ganska blött så då luddar de inte .. | |
|
Aceton är fint! --------------- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 --------------- |
|
| He, he, härligt Tessan ge grabbarna en lektion i att ta bort nagellacket... Kom igen nu flickor! *ASG* | |
ant |
jag har tagit bort lyktfärg med thinner en gång. vinylhanskarna som jag hade på mina händer löstes upp av det. det är onödigt starkt tycker jag. det finns ju speciella medel för just detta ändamål. sök och du skall finna. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
| Hubbe325: Toningsfärg oxå de är lättare och ta bort de en nagellack .. så de så =) | |
|
Det funkar säkert bra med bomull och aceton, kunde bara inte låta bli. Det såg bara så kul ut.... Senast jag tog bort färg från lyktorna( nån tidigare ägare som ville ha gula) så funkade trasa och T-röd bra. Lite manligare också än aceton och bomullstussar ;-) |
|
| Tar man en trasa och aceton får man fan gnussa ihjäl sig =)) hehe vi tjejer tar bara dom bästa lösningarna du vet ....och sen så kommer man inte åt lika bra med en trasa heller .. | |
|
Eller så åker man till Micro och köper en sprayflaska för 50 spänn så trillar färgen av av sig självt så slipper man pilla med diverse konstiga lösningsmedel som man hoppas fungerar. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
| Köpte en burk på mekonomen för ungefär 20 spänn.. Var bara att spraya på o torka av så va allt borta | |
|
rekomenderar också sprayflaskan på Mirco, tror den hette Ex-Mek eller nåt sånt. Ruskigt effektiv! |
|
|
Ok Ska testa aceton och bomull. /Robert BMW - Vad annars? |
|
| LÄG PRYLARNA i litte riktig grön disel kliniskt rent från det som inte hör hemma där | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.