|
|
|
|---|---|
Magnus Hallman |
Tja!Är bara lite nyfiken på vad dom konrolerar när man ska besikta bilen för att kunna helförsäkra den.Kollar dom bara ut och invändigt eller går dom igenom allt noga?Typ ac,papper,all el osv. Mankan |
|
De kollar: Karossen, noterar befintliga bucklor etc. Noterar vilken utrusting bilen har. Kollar att chassinummret stämmer. Kollar så att bilen har godkänt larm och startspärr. Noterar mätarställningen. Man får också en märksats till rutorna. Förut betygsattes också skicket på inredning, lack osv, men de har de inte gjort på mina två senaste bilar. Detta gäller hos LF i Stockholm. |
|
Joakim Gustafsson |
Hallå. När jag skulle teckna helförsäkring på min importerade 535:a så behövde försäkringsbolagen besiktiga min bil sa dom. Så jag tog bilen och åkte till försäkringsbolaget, och gick in och sa till dom. Då följde en kille med ut på parkeringen, gick ett varv runt bilen. Sen var han färdig med "besiktningen". MVH Jocke |
| jag åkte till ortens lokala försäkringsombud...han gick oxå nåt varv runt bilen..sen öppnade han huven och jag fick starta motorn och gasa till en gång...sen var det klart. Han tog inte ens mätarställningen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.