|
|
|
|---|---|
| några viktiga förändringar som gjordes på modellen som gjorde att man ska välja en viss årsmodell, eller var den oförändrad hela tiden? | |
|
From 96 har 740:n 4.4l-motorn (tidigare hade 4.0), sen gjordes väl vissa modifieringar 99 eller 00 också? Har tex för mig att strålkastarna ändrades lite grand då. /Micke |
|
|
Hej! -96 kom ju steptronic också... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| -96 steptronic ,-96 4,0 liters blev 4,4 liters -97 sidokrockkuddar standard, -97 uppgradering av antisladd (Dsc3), -99 facelift | |
|
-98/10 facelift. Mycket saker som förbättrades då... "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
En viktig motorförändrig krin 98 så fick motorn vanos = bättre botten vrid.. Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
Från tillverking Sept 98 så var E38 kraftigt reviderad rent mekaniskt med en stor mängd betydelsefulla men oftast små förändringar. Jag vill påstå, liksom jag redan gjort på detta forum tidigare, att E38 från denna revidering nästan är en ny modell. Därför har jag tidigare referat till denna kraftig förbättrade version som E38 Ver 2. Dessutom fick den en viss kosmetisk tillputsning i samband med detta också. Jag tror det framgår vilket jag värdesätter mest ;)) Ytterligare en enbart kosmetisk uppdatering kom omkring modellår 2000. Dessutom, viktigast av allt för mig, så från Sept 98 ersattes den alldeles utmärkta M62 V8:an med den ännu mycket bättre M62/TU med VANOS. - vill ha! - Jag är ute efter vridet, inte farten, och det är väl lika bra att jag är erkänner att jag är vridmomentsberoende och ibland missbrukar något litet även vilket ofelbart leder till ASWD ;)) För mig kan nästa vagn mycket väl bli en 740 Ver 2 tillverkad just innan den för mig helt onödiga 2000 face-liften med förhoppnigsvis lägre pris därav. Detta om inte en värderasad E65/V8 får mig att falla till föga förstås då denna verkar vara en E38 Ver 3 med lite extra mycket facelift. Mvh Björn |
|
| är det stor skilnad på vridet i de oliak modellerna? sept 98 då är väl det årsmod 99 el finns det 98 or med den nya motorn? | |
|
Soki - jag tycker att det är ganska så stor skillnad i bottenvrid mellan M62 och M62/TU rent subjektivt. Har dock aldrig tittat på mätvärden. Mvh Björn |
|
| ok det är altså bara från 99- som har den nya motorn+ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.