|
|
|
|---|---|
|
Tänker byta ut det befintliga armstödet i fram mot ett skjutbart. En tanke som slog mig då var: finns de bara i svart? Har bara sett svata nämligen. Hur skulle ett svart armstöd passa in i en sandbeig inredning? Någon som vet vad de kostar? /J | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det finns en skjutenhet till mittarmstöd som kostar 825 spänn 51 16 8 196 965.Verkar som orginalmonterat armstöd används. Har min funderingar på nått liknande också, men lurar på att byta ut armstödet mot ett som har plats för en mobiltelefon samtidigt. ///MVH Hasso Länk |
|
Finns i följande varianter Konstläder: svart grå marinblå sandbeige engelskgrön. Montanaläder: svart grå marinblå sandbeige. 1250:- för konstläder 2395:- för Montanaläder Skjutenhet: Se Hasso:) |
|
|
Okej. Är detta ett sådant skjutbart i konstläder? Länk :) |
|
|
Jag trodde att skjutbart armstöd var standard på E-39, men det kanske bara är standard på 540. Det är ialla fall inget jag använder. Det är alltid famskjutet på min bil. Mvh, Steaman |
|
| Hejsan lyfetr denna tråd lite.Jag har nu ett mittarmstöd med inbyggd telelur men jag har monterrat bort telefonen pga för mycket krångel,så min fråga är går det bara att köpa ett nytt armstöd och montera bort det gamla och sätta dit det nya rakt av,eller blir det en massa mer arbete som jag inte klarar av själv. | |
|
bayern münchen: Bara att köpa nytt och byta, passar rakt av. Lätt att montera. /Lazze ttp://www.autopower.se/galleri/bilder/1922_1.jpg |
|
|
Tusen tack Lazze,har beställt ett nytt som kommer om en vecka.letade faktiskt efter din tråd som du hade ang.liknande "problem"men hittade aldrig den. ----- Mvh Nils Mayer Länk |
|
|
Här är tråden Länk bmwtips.com har utförlig beskrivning hur man går till väga. (men sidan verkar nere just nu). Beställde du konst el läder? /Lazze Länk |
|
| Jag tog konst för jag tänkte att jag har ju inget läder någonstans annars i bilen så kanske det skulle se malplacerat med ett läderarmstöd mitt bland allt tyg.Får vänta med monteringen tills sidan är uppe igen:) | |
|
Hej alla, Väcker upp den här tråden lite, då jag i veckan köpte mig en 525 IAT och är väldigt intresserad av att se till så att armstödet går att skjuta fram. Det stöd som sitter på som standard utan skjutdelen är inte mycket att hänga i julgranen tycker jag. Någon som har gjort denna operation och som kan ge lite tips? Behöver man byta hela stödet, eller går det att bara montera själva skjutenheten på det befintliga stödet? Tacksam för alla synpunkter! / PG |
|
| Här är en instruktion Länk Försök att få tag i ett i riktigt läder, det är mycket skönare än ett vanligt. | |
|
Hej, Precis, jag har kollat den sidan tidigare. Jag är dock inne på det spår som hasso nämner ovan, att bara köpa till själva "slidern" till det befintliga stödet jag har idag. Vad jag kan se på RealOEM så är det: 01 CENTRE ARM REST SLIDING UNIT 1 51168196965 $133.92 Jag undrar bara om det är så enkelt, att man bara behöver köpa till denna del och att den sen passar det befintliga stödet som finns i bilen? / PG |
|
| Det armstöd som du har nu passar inte. Du kan inte köpa slidern separat utan armstödet och slidern sitter ihop på det skjutbara. | |
|
Ok, tack för input! Mao är man tvungen att köpa ett komplett armstöd inkl själva "slidern", någon som vet vad ett sånt kit kostar hos BMW? / PG |
|
| vilka hemsidor kan man beställa ett skjutbart armstöd ? | |
|
Jag har ett svart skjutbart som jag satte in i min E39, har biege inredning. Tycker det bryter av snyggt, blir inte lika ljust överallt. Jag köpte mitt från laga.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.