|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag är ny tjej i BMW-världen och har nu hittat en 325 cab -94 som faller mig på läppen. Den är importerad -98, gått 12000 mil, har i princip all utrustning (dock ej AC) och grymma fälgar! Är det något speciellt jag bör tänka på innan jag slår till och i vilket prisintervall bör den ligga? Kollat mycket priser på internet, men de varierar väldigt mycket tycker jag. | |
|
Ja tips från mig är om du inte kan "mycke" så kan du ju alltid åka till en BMW verkstad och be om en förbesiktning. Kan kosta mellan 0 och 300 kr. I sundavll är det gratis iallafall. Medans de kollar det de ska göra så kan du passa på och kolla under bilen efter konstigheter så som olje lekage och slitna delar. Silentblock bak är viktigt och den kollar du genom att den del som hjulet hänger i inte tar i den del som hänger i karrosen. Lite konstigt kan de låta men, om de inte tar i varandra då betyder det att bilen inte är så hårdkörd och gummin är hel och fin. ta en kofot och tryck in den i mellan och "tryck". sammasak med busningarna fram. Sedan allmänt kan du lysna efter konstiga ljud. Har du bra med cash så kan ju du göra en M-test på bilen då får du reda på allt, vi snackar ju runt 100 - 140 tusen kroners bil. Är den riktigt fin och välvårdat med 1 max 2 ägare så kan du betala upp till 130 tycker jag annars kan den sjunka så lågt som 90 000 kr. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.