|
|
|
|---|---|
|
Kan inte lufta slavcylingern till kopplingen,varför? Detta händer eller har hänt: Började lufta,när jag trodde jag var klar så kom det lite mer luft men sen kommer det bara luft...ingen bromsvätska. Det går ju inte att pumpa upp ett tryck med kopplingspedalen...så jag använde en slang med ett lock som passade på behållaren till vätskan och slangen sätter man på ventilen på däcket,då blir det tryck så man inte behöver pumpa hela tiden...men nu fungerar inte detta på min M5 -92b... Sen tog jag bort slavcylingdern igen...men när slangen hänger löst så droppar det inte änns bromsvätska från slangen till slavcylingern. Behållaren är full,så det är inte något fel med den tror jag. Anledningen till detta är att jag monterat min nya växellåda och koppling,sen att jag ville ha ny vätska i hela systemet. Vad skall jag göra? Blir galen när jag inte förstår detta.. Tack för all hjälp. // Bengan Stummt är inte dummt!!! | |
|
Har hört om andra som har drabbats av liknande problem som dig. (Jag bytte vätska/luftade mina bromsar och kopplingen på min bil för bara en vecka sedan utan problem!) Lösningen som jag förstod att de fick ta till, var att trycka bromsvätskan baklänges i systemet. Dvs trycka vätskan från luftningsventilen upp till behållaren. Kan vara värt att prova... Vet tyvärr inte hur de löste det hela rent praktiskt, men det kanske finns någon som kan svara på det! Mvh |
|
| Jag hade liknande problem på min gamla E30...det visade sig att slavcylindern var full med gammalt glegg längst in...och även nippeln var nästan täppt...kolla upp det först! | |
|
Tror inte att det sitter något gammalt glegg i slavcylinder,den är helt ny och sen kommer det luft igenom det istället för vätska. Skall prova att trycka igenom vätskan bakvägen idag. Tack för hjälpen. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Nu är allt klart... Den kan tappa lite tryck vid hård inbromsning...varför? Skall lufta den imorgon igen,ifall det finns lite luft kvar i systemet...kanske är det de som är felet nu. ha de bäst // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
| Garanterat luft kvar....om systemet har varit tömnt så brukar man få trycka igenom en heldel innan luften är borta....samma gäller slav cylindern. men det sista fixade sig! | |
|
Se till att du fyllt behållaren ordentligt. Den består troligtvis av två delar som är avskilda med en vägg som inte går hela vägen upp. Fyller du på ordentligt med olja kommer det att rinna över väggen och ner i den andra delen. Jag fick också bara ut luft när jag bytte slavcylinder trots att behållaren såg full ut. Tog en bra stund och många fula ord innan jag upptänkte "felet". Cyberoid |
|
|
Har luftat den igen,blev mycket bättre. Cylindern har inte tappat något tryck mer efter luftningen,men den tar ganska långt ner på pedalen. Skall lufta den igen imorgon,tror det blir bättre då. (hoppas) Efter varje luftning så har det blivit bättre. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Idag tappade den trycket efter att bilen varit på tomgång i ca 10min,varför? Börjar bli galen... Skall fortsätta att lufta den imorgon igen,han inte göra det idag. Det sitter en sportkoppling från Sachs i bilen,orkar inte cylingern hålla trycket eller? // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
|
Kanske är det huvudcylindern, som sitter uppe bakom pedalställetsom strular eller t.o.m. är dålig? En ny slavcylinder ska göra sitt jobb. Hade bekymmer med min 518 av liknande slag som du. Öppnade upp huvudcylindern och ploff sa det, en jätteluftansamling som helt enkelt inte kunde tryckas undan av självtrycket uppe från behållare. Jag använde en enkel avluftare som trycksätter behållaren genom att en slang ansluts till däckventilen, som du använt, då kommer all luft ut. Konstigt att en sådan inte funkar i ditt fall. -Upplev körglädjen i M3 E30! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.