|
|
|
|---|---|
| när jag ska starta bilen så vill den inte starta på en gång. den står å velar i ca 10 sek.. innan den hoppar igång. men den startar alltid! bytte stift idag men utan förbättring. Den har även en svajande tomgång men varvräknaren e jämn på 600rpm. vad kan d va för fel?? | |
| Det låter som den inte får bensin. Kanske du har nåt läckage nånstans i bränslesystemet så att luft kommer in och bensinen rinner tillbaks till tanken och att pumpen därför måste pumpa fram bensinen på nytt varje gång bilen stått en längre stund. | |
| skulle inte lite soppa rinna ut på marken iså fall?? d har aldrig varit några droppar eller sånt under bilen. tänkte om d kunde va lamdasonden | |
|
Jag hade exakt samma problem med min 320 -88. Det kan kanske bero på dåligt komp i motorn, eller kassa ventiler. Jag bytte motor till en 2.5 liters, använde samma styrbox och samma lambdasond. Funkade perfekt. Startade direkt! Zodi@C |
|
|
Sorry, inte samma styrbox, samma kabelhärva menar jag! Zodi@C |
|
|
beemer_320: Om det är läckage på tryckslangen nånstans nära spridarna och common-railen så behöver det inte bli bensinfläck under bilen. Det stället på slangen är slangens högsta punkt. Om det läcker där så kommer det att sugas in luft och så rinner bensinen tillbaks till tanken. Ingenting kommer på marken.. Sen när du startar och det blir tryck i ledningarna så kan trycket göra att läckan blir tät. Starta bilen och ryck och böj lite på bensinslangarna och kopplingarna framme vid motorn. Om det är spricka i nån slang så borde det synas då. Tror inte det är lambdan. Den börjar jobba först efter att bilen startat. |
|
|
Hejsan! Min var med svårstartad då bilen var varm och hade stått lite. Den gick lite längre på startmotorn innan den bestämde sig för att starta. Jag tycker dock att den startar mycket lättare sedan jag spände åt fläktremmen ordentligt. Den var lite i slappaste lagret innan. Du kan ju alltid prova. MVH |
|
|
tack för alla svar. ska kollad det där med fläktremen.. den slirar lite ibland så den ska bytas. bytte iaf sommardäck idag så ligger den som en igel på vägen igen.. hehe |
|
|
Min slirade med och då spände jag den vilket medförde att bilen startar snabbare samt tjuteriet är försvunnet. I bland blir det som man tänkt sig! Skriv hur det blir sen när du har bytt remmen! MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.