AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
582

lite rost och lite lack och plåt fråga!

travolta
Hejsan!
har "tillochmed" fått litet rost hål i nedre kant av framskärmen (den del nedanför svarta plast listen "Tröskeln") så jag tänkte att det enkelt skulle gå att skarva där. frågan lyder. kan man på skroten köpa bara nere delen av skärmen eller går det att bocka till själv?

fråga 2. på resten av tröskeln och där rosten sitter nu så är det som spräcklig yta på lacken, antar att detta är rostskydd under lacken?

Tänkte då att det är enkelt att få bra resultat på lackingen då jag ej behöver rubba ut några maskeringar utan lägger skarven under plastlisten, men vad är det för rostskyddsfärg som jag måste ha som blir spräcklig yta på.. vill juh ha ett liktydligt resultat gentemot resten av tröskeln

Tackar för alla svar!
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
svar fråga 2: det är body som är sprayat på sparklådan/tröskeln. Köpes förslagsvis i sprayburk. Vad det exakt är för body som är där original vet jag ej utan det blir till att prova sig fram eller fråga nån som vet!
travolta
upp.. svar på fråga 1 sökes!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Kanske inte så lätt att hitta en frisk bit, förmodligen så är det ett ställe som är utsatt för rost. Men det kanske går att hitta en skärm som tex är buklig nån stans på annat ställe som skroten inte kan sälja som hel skärm. Visst går det att skarva under en list, en falstång är ett bra verktyg när det ska skarvas..
Och är det en plåt utan krussiduller :) så gör det att fixas till en bit själv också såklart.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.