|
Sida 2 av 8
|
|
|---|---|
micket |
Här är en Bmw ägare i kalmar... skulle vara skit kul med en Bmw träff... det finns ju en massa folk som kör riktig bil i kalmar =) Väntar bara på att få tillbaka mitt körkort.. hehe BMW street racer |
micket |
Föresten.... nån som har bra förslag på trimm om man inte vill sätta turbo på bilen? BMW street racer |
|
micket. vad gjorde du för att bli av med ditt körkort?? jag fick tillbaka mitt för ca 4veckor sen =) fortkörning.. det är lätt att bli "lite" tung på gasfoten ibland. hmm vill du trimma så du alltid byta kammar, ha större insug. sen finns ju alltid dom gamla hederliga avgassystem, filter, chip. |
|
|
Jag vet inte var jag såg dig riktigt... Jag kan ju inte stan nåt bra än eftersom jag bara bott här i nån månad... och när jag inte har min bil att köra med så blir det inte att jag kör för att det är kul... Men om nån vecka kommer den ut... :) //Peter |
|
|
låter kul. var bodde du innan?? |
|
|
När jag var i Kalmar i slutet av förra sommaren så såg jag en e38 glida runt ett par gånger. Jag har för mig att den var blå met och den mullrade på fint. Det var antagligen en 740 med ett rejält avgtassystem. Den mullrade alltså mycket mer än vad dom gör orginal. Den var lagom stylad och det var en killa i kanske 25-års åldern som gled runt i den. Då blev jag lite avundsjuk... Måste bara säga att Kalmar är en väldigt fin stad. Synd bara att det inte är så bra skärgård där (inte så mycket öar, bara Öland). Men jag kanske är kräsen, här uppe finns det hur många öar som helst att grilla på:-) Min skrothög: Länk |
|
|
Sören: Har inte en aning om det, men det ska nog inte vara några problem. Men saken är ju att de på Bilprovningen kommer till att ser att det inte står rätt till. Lite dumt kanske. annars hade ju en M3motor inte suttit fel... så det får tyvärr blir en 2.5 liters eftersom att de förhoppningsvis inte kommer märka det. för min del då alltså. men den är ju betydligt roligare än en 2 liters. Ste |
|
micket |
sören. Det gick lite fort för mig med... surt som fan när man är 200 meter från hemmet... men men sommarn är snart här och då har jag kortet igen.. Vad kostar det om man ska byta kammar då? läste lite om extraktor grenrör. är det nått att satsa på? openair filter har jag redan. chip ger väll inte mycket på sugmotorn? BMW street racer |
|
Gunneriusson: Troligen var det en Alpina B12 du såg. micket: Finns ju en uppsjö med pryttlar du kan slänga på. Ett ex det finns en kille i kalmar som har trimmkam, chip extractorgrenrör och sportsystem på sin e30 320. Den testades till 165hk alltså 35hk mer än original gick näst intill lika med min gamla. |
|
micket |
Rydberg: trimmkam, chip extractorgrenrör och sportsystem... 35hk låter ju inte mycket.. för dom pengarna kan man ju hänga på en turbo istället.. dumt om man blir stoppad bara kanske!! =) BMW street racer |
|
Newsflash: Sören jag parkerade idag (tors) utanför Kalmar simhall, vad står mittemot om inte en E36 med ögonlock och en Eibach-dekal? =) Jag hade den svarta E30:in, du måste ha sett den när du körde iväg, skitig o dan e den... :/ Vore kul om vi kunde fixa bilder på våra åk/länka till galleriet, så man kan känna igen och heja på varandra när man är ute och glider. Sörens bil är dock inte speciellt svår att lägga märke till, hehe |
|
|
Trimma sugmotot kostar så är det bara. Kammarna i ditt fall blir ju det dyra. Med lite tur kommer du ju upp mot 200hk. Bara att hänga på turbo? Tja Nytt grenrör 5-6000, bygga om avgas ett par till, lagom turbo 10-15k. Sprut mappat runt 20. Så det är ju inte bara att hänga på en turbo om du inte är skicklig på att kröka rör oc du kör med 0,2-0,3 i laddtryck och hoppas på att kolvarna inte ska smälta och byta hela kittet till besiktning. |
|
|
Sören: Jag bodde i Växjö innan... //Peter |
|
|
Rydberg: Jag tror inte det. Den hade inte alpinafälgar och inte den lacken som alpina brukar ha... Men man vet ju aldrig... Min skrothög: Länk |
|
|
Den bilen har värken alpina lack el fäljar. Motivlackad mörkblå. Dock är den inte kvar här som tur e. |
|
| Men det är klart var den bara lagom stylad så var det nog inte den. | |
|
Sören: Ska vi ha någon träff eller? jag har skrapat ihop 5 st nu som hänger på möjligen en sjätte. seriöst nu alltså. Mvh: Ste Ste |
|
|
eber. tyvärr så la jag inte märke till din bil sorry men visst skulle det vara kul och fixa lite fina bilder. |
|
|
ste. visst ska vi ha en träff. men var? när? ska vi bara träffas på obspakeringen eller ska vi göra det lite mer. kanske hitta nått ställe o grilla på eller nått sånt kom med lite förslag. jag själv känner ju inte så många som kör bmw. |
|
|
Bara vi träffas. skulle ju vara lite ljust ute några timmar innan mökret kommer helst anser jag, Men klart att vi måste hålla ihop på Obs med det vore maffigt. Vet inte om det var dig jag såg på Obs igårkväll stog o snackade med en röd Crx?? Borde vart du. Men vi kanske skulle prata om att via telefon eller något. Mvh: Ste Ste |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.