|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
| 325 -90 går hur fint som helst. Skall montera sänksats, alufälgar, ögonlock, is-läpp och ny vindruta i veckan. Kommer bli ett superlyft. Synd att den är lite tråkig i lacken.... | |
|
"TobbenA" & "Abbe" Jag letar lite lätt efter en 325 touring som är i bra skick, min 320 har jag sålt för det var en som ville ha min snabbt så då fick han den, så nu kör man en 525 e34, men vill gärna ha en e30 touring också, jag är riktigt frälst på den karossen. Så om ni har bilder eller länkar till era annonser så kan man ju kolla vad ni har. Mvh Stefan *E34*en fin bil! |
|
|
Min 320i är till salu. Har satt en massa nya delar på den som, fjädrar, stötdämpare, skivor, klossar, alla 4 framlyktor, gummibälgen vid insuget, vindrutan, torkarblad. Köpte nästan alla delar från bildelsimporten och har kvitton på delarna. Inget ventilknack eller skrammel i motorn och växellådan går mjukt och fint. Sänkt 60/40 och har 15" BBS fälgar med 205/50-15 Jan BMWCS # 3966 |
|
|
Jantte* Okej har du nån annons? länk--bilder var finns den Jag bor i stockholm *E34*en fin bil! |
|
|
Tjo 320I Touring -89 funkar kanon 21000Mil Viserligen min mammas men skrev in den ändå hadde vin i bak klumpen men det blev tyst efter silent block byte ett tips bara ;) MHV Michael |
|
yttryck |
sTrike vad menar du med : "hadde vin i bak klumpen men det blev tyst efter silent block byte ett tips bara ;) min bakklump låter(viner vid en viss belastning. såfort jag släpper gasen så låter det ingenting, menar du att det är silentblocket som avger ett vinande ljud. det låter mer som att det beror på slitna lager typ pinjonglager i slutväxeln än att det ska beror på ett slitet gummi block..skumt men om det är sant så är det en billigare historia att laga än att byta bakaxeln. hälsn Igge |
|
"sa77" Du har mejl! Mvh Tobbe |
|
|
sa77, min blev såld igår!!! En som ringde vid 19:30, han kom och tittade på den och betalade kontant och drog iväg med den vid 23:30! Mvh Abbe Länk |
|
|
yttryck: såg nu när jag hade läst mitt inlägg så ser det litte skumt ut =) de vinade ljudet som var är bakklumpes arbetsljud iallfall enligt BMW i karlstad anlednigen till att det låter i kupén är att silentblocket är slut så bakklumpen ligger metal mot metal därför får du det vinade ljudet in i bilen... Sen vet jag ju inte hur mycket din viner hadde iallfall ett hyffsast högt vinade låt ungefär som en Buss bak i kupén lite men är tyst nu efter silentblock bytet MVH Michael |
|
|
sa77, jag har mailat dig. Mvh. Jantte |
|
| Köp min e30slöarton så kommer ni vinna varenda gatlopp och kunna lasta containrar med last.. | |
yttryck |
strike! lät din bakaxel hela tiden innan bytet av silentblocket ? jag har inget vinande ljud såfort jag släpper upp gasen. var dety så på din oxå /Igge |
|
yttryck hmm den som kör hörde det litte litte dom som satt bak hörde det mer va inte så högt vin, och jag har för mig att det låt helatiden men är inte säker faxtist va ett tag sen nu :( men som sakt BMW sa att de är normalt arbetsljud på bakklumpen får vell tro dom , Försvan ju också när jag byte silentblocken. MVH Michael |
|
|
Hur många av er är det som har nivå-reglering på era kombisar?? Tror att det var standard på touring med M-paket, men är ej säker... Min touring går för övrigt fint, förutom att just nivå-regleringen sprang läck när jag var och tankade förut : ( servon lät som en brunstig tjur... men men det ska ses över imorgon... Kan förövrigt meddela att det inte är några problem att få in en barnvagn i en E30 touring, lite bökigt att få den över bakljusen bara... /Niklas |
|
|
Jag kör 320 Touring från 1989 ... Karossen har gått 22kmil Motorn utbytt mot M20B25 (325) som spinner lagom gött med aningens blårök, bakaxel diffad ... Det enda jag har att klaga på är lasthöjden i skuffen, det borde de gjort nåt åt .. Annars får man leta efter en roligare kombi tycker jag :D --- BMW - BrööL! Moaa! Weeee! |
|
|
Jannte: Kan du maila några bilder till mig eller posta en länk så jag får se hur din bil ser ut. Är lite sugen att sänka min 320 touring och läste att du hade sänkt din 60/40, varav min nyfikenhet =) mvh oskar |
|
|
"Jantte" Jag har inte fått nått mail av dig blev väl nått fel. *E34*en fin bil! |
|
|
325 Touring -89,snart 23000 mil, elspeglar, elhissar, lilla färddatorn, sportstolar, servo , momo ratt och knopp och nivåreglering. Är kanon nöjd än så länge. En bra att veta grej om bilar med nivårelering Bytte övre stötdämparfästena bak för ett tag sedan och då konstaterade jag att det är olika fästen på bilar med och utan nivåreglering. Stötdämparen är 2mm grövre på bilar med nr. Det var bara BMW som kunde skaffa fram dom fästena och då blev det genast en femhundring dyrare jämfört med motornord. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.