|
|
|
|---|---|
|
nu har ja kollat alla slangar efter läckage (startgas) ! men hittar inget! fick rådet att kolla tomgångsreg/motor. men vet ej var den sitter. tomgången varm 1500v. går det ej att justera o i så fall hur? undrar även om ja har m tronic el kj tronic insp. 525:89 vore tacksam för alla tips!! (har inte instr.bok tyvärr) | |
kurremurre |
Jonny ,,det kommer en bild till din email Roger |
| Kurremurre, kan du skicka en till mig också? | |
kurremurre |
bild e på väg,,, |
|
Kan du skicka en bild till mig också. Tack på förhand. Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
|
Kurremurre, Tackar så mycket för bilden. Japp detta är en tomgångsmotor. mvh Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
kurremurre |
Jonny E Fråga de andra killarna som fick bilden på motorn oxå, de kanske vet ngt.om de slangarna Roger |
| Du har Motronic på din bil. Det "går" inte att ställa tomgången själv, det gör datorn. Datorn hämtar in information från en massa givare (tempgivare etc.) och reglerar tomgångsmotorn efter dem. Är någon givare paj, får datorn fel värden vilket kan orsaka problem. Jag skulle rekommendera dig att åka in till en BMW verkstad eller en BOSCH verkstad och be dem köra en "diagnos" på din bil, då ser de oftast vad som är felet. | |
|
ok ja får nog göra det ! ska försöka hitta en verkstad som gör det.jag måste byta lock o rotor,stift,kablar,olja,filter(service). ltändelsats.2200kr +olja o filter (tykte de var lite dyrt )nån som vet nåt billigare alternativ? vilken olja kör ni på ? Vad kostar en diagnos (ungefär) ?.. ps nån som vet va den blåa burken till höger ,som har 2 slangar till insuget är för något ? (nyfiken) har nämligen ingen sån själv! bmw forever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.