|
|
|
|---|---|
| Någon som har en E32 och har åkt/åker på 205/65-15 på de fina original alufälgarna? :) Funderar på att inhandla en uppsättning och undrar bara om det funkar bra med denna dimension. | |
|
Jag har åkt på det och det funkar alldeles utmärkt. Komforten blir suverän. Desutom så spar det på bilen väldigt mycket. Ser kanske inte värdsbäst ut men men....Org är 225/60-15 vilket inte det är så upplyftande de heller. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Har nu 15" med 225:or Goodyear ultragrip (helårs) och tycker det fungerar helt ok. Hade dock tillfället IDAG att rådfråga en riktig gummigubbe med 15 års erfarenhet. Han rekommenderade faktisk 17 " och 215-235 (lika fram och bak). Han påstod att 215 skulle ge maximal körgledje komfortmässigt. Som sommardäck för höga hastigheter tyckte han att Kumho dög alldeles utmärkt. Hint hint..har annonserat efter 17" fälgar på börsen :) |
|
|
Jag har åkt med 205/65 15 på originalfälgar med min 735 iA -91 och kan bara konfirmera vad Speddy skriver. Har dock nu fallit pladask för Hartge 16" (satte på dom i dag) och har en uppsättning superfina originalfälgar med Kuhmo 205/65 15 till salu, i fall någon är intresserad. Däcken har rullat c:a 500 mil (nya våren 2002). Hjulen finns i Åkersberga, norr om Stockholm. Annons kommer under BMW-börsen! Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.