AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
817

M10 sugmotor till övertryck!

JO
158
JONAS BMW CS:4338
320i 2,5l Touring -89
2002 -72tii
Är sugen å bygga om min sugmotor till turbo!!
Ett litet problem bara...Motorn är byggd för sug.Frågan är vad komp. ligger på just nu..??Motorn är borrad till 2,2l Kolvarna vänder jäms med blockplanet å är plana.Det sitter en E21 topp på den.Vet ej om den är planad, så om det är någon vänlig själ här, som har en orginaltopp liggande som kan mäta tjockleken på den,eller vet tjockleken.
Går ju att köra ur förbränningsrummen för å få ner kompen.Men frågan är om toppen blir sprickbenägen då.Vet att Alpina topparna(turbo)är duktigt utkörda..Men så brukar de har en benägenhet att spricka mellan tändstifts hålet å avgassätet.
Går kanske att svarva ur kolvarna en aning också.Det är smidda Mahle.
Går det att få ner kompen så kan det blir en trevlig motor med turbo tror jag.Lämnar 194hk i nuvarande utförande.
Skall trycksätta 2*45 webrar.Lastbils IC.MEN frågan är vad man skall ha för aggregat till detta...Jag är inte hemma i Turbojunglen för fem öre..så förslag till agg. är välkommet.
Sitter 304*kam i den å toppen är seriöst duktigt portat, å Shrick fjädrar.Så soppa för att driva ett större agg. skall inte vara några problem...
Skulle bli glad om det gick å kräma ur den runt 400hk..Skall inte vara helt omöjligt vad jag förstått.
Förslag på Wastgate är också välkommet!!
Tack på förhand
JONAS

(OO=00=OO)

**Allt går om man bara vill**
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Här har du en till med samma planer!
Länk

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
JO
158
JONAS BMW CS:4338
320i 2,5l Touring -89
2002 -72tii
Jo jag har läst det, men han har inte samma utgångsläge som mig!!

(OO=00=OO)

**Allt går om man bara vill**
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.