AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
730

Går det å tape brensleröret?

Da jeg skulle tanke i går rant bensinen ned like bak hjulet på min 85:a E30 316, nå er jeg ca. 30 mil hemmefrån, går det å tape rörer med "elefant-tape" for så å tanke og kjøre hjem og repareredet ordentligt i garaget?

Tacker for hurtigt svar, da jeg har lite penger og ikke har råd til å sette den på verkstad.
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Är det röret ner till tanken som är trasigt?
Iså fall kan det hålla hjälpligt med "elefanttape" eller silvertejp som jag tror du menar. Den kommer att släppa efter tankningen men håller nog tillräckligt för att få i en tank.
Laga snarast när du kommer hem.
Lycka till!
Ja presis, det er røret ned til tanken.

Var tror du är best, elefant-tape (lerrets-tape) eller silvertape (aluminiumstape).
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag vet inte vad elefant tape är, förstår heller inte (lerrets)?
Det som kommer att släppa på tapen oavsett tape är gummeringen (dvs addhesivet).
Jeg har funderet litt på å stappe i et fleksibelt rör med litt mindre diameter enn det röret som sitter der nå, eventuelt å pakke det skadede röret inn i en slags bensinbestandig gummimatta och sette på noen slangeklemmer...
elefanttape, silvertape, gaffatape ..............

Mvh
Patrik
Kommer det å holde i to uker til jeg får lönning om jeg inte tar chansen på å svetse det selv?
me
75
meck
320i/325tic -89
Gör rent runt hålet och spackla igen med kemisk metall, eller prova med tvål.. =)

Länk
31
412
318 grabben
318-82 s14 turbo
320i-82
318-76
750ia-88
tejpa med silvertejp och dra en slang klamer runt så tror jag att det håller ända hem för dig
1 lag vevtape (typ elefant, lerretstape)
1 lag alutape
1 lag ingeniørtape

Det ble godt som gull.

PS: Bensin og tvål, blir ikke det en slags napalm?
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nej, napalm är levrad bensin, tvål används som rallyreparation på småhål i tankar odyl. bensinen löser inte upp tvålen som man har petat igen hålet med, tror att de reagerar med varandra lite och stelnar..
Din reparation håller säkert ett par uker, var bara försiktig om du skall svetsa det sen tänk på bensinångorna.
Jeg tror ikke jeg sveiser det, men jeg har et fleksibelt rör som jeg skal ta utenpå og feste med slangeklemmer. Burde holde en stund til... Nå venter jeg bare på å få råd med en nyere bil!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.