|
|
|
|---|---|
|
Nån som vet varför det är 195 hk i M3 E.30 -89 och 0-100 på 6,9 och i -90:an 215 hk och 0-100 på 6,7? Vad skiljer dom årsmodellerna åt? ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* | |
|
20 hästar :-)... Allvarligt, vad jag känner till är det skillnader på toppens utformning, andra ventiler, tror också det skiljer nått i insuget. På Länk under "archive" finns det em hel del att läsa om detta. Tyvärr är en del inscaningar svåra att läsa detaljerat. /thomas |
|
|
BMW Motorsport 215PS motorn hade bl.a. modifierad topp med större insugs- & avgasventiler som är natriumkylda,andra kolvar & stakar,vassare kammar mm. för att nämna något. -90:a har även aluminium hjulupphängning. |
|
Lasseman3 |
För att nämna nåt kosmetiskt så sitter det en annan ratt i 90:an. I övrigt har de även ett grenrör med förberedelse för tempgivare. Om jag inte missminner mig är även lyftrenarens yttre del modifierad...mer trattformad ala Sport Evo. Mvh /Lasse |
|
köhler säger att det i stort sett är en evo 2. Länk |
|
RafkoM3 |
Den viktiga skillnaden är att 215 hk har 48mm inlopp på topplocket och även spjäll som är 48mm 195 hk har bara 46mm /M3 E30(TIC) Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.