|
|
|
|---|---|
|
Tjaba alla bmw åkare har bara en liten fråga när det gäller supersprintavgas....... Köpte ett till min 325:a e30 för nästan 5000kr var i behov av ett snabbt... men jag blev lite besviken på soundet den kunde ju ha låtit lite mer än vad den gör men jag gillade slutpiperna.... Tänkte bara kolla om någon annan har köpt ett sånt avgas och tycker detsamma...... En sak till.. jag fick köpa en mont sats det följde inte med för det priset..... blev lite förbannad men men nu sitter skiten... | |
| gjorde likadant,men jag är inte så besviken på ljudet,men den kunde vari bättre | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ljudet blir något högre efter ett par månader. ///MVH Hasso Länk |
|
Hade ett Supersprint på en E30 325i-90 och det var ett skönt basljud i den dämparen. Tog en del tid som hasso skriver men resultatet blev gôtt. Du skall nog vänta en 10 timmara innan du kan säga hur det kommer att låta, då har du bränt ur en del dämpning) och sedan kommer det att bli bättre och bättre. Tycker att Supersprint har ett snyggt utseende, bra ljud och bra kvalité. Sedan om man vill att det skall låta som en traktor så är det inte så. Men vem vill det? |
|
| Jag får väl köra som ett svin så får vi väl se hur soundet kommer att bli efter ett tag...... Kan ju säga att färgen på systemet är redan borta efter igårkvälls körning.... Folk trodde att det brann om bilen när jag stannade efter en plågsam körning..... | |
|
Till min M3'a -95 låter Supersprint systemet mumma. Inte så mycket extra på tomgång men vid fullgas :) //Wille |
|
| Jag får väl tro på grabbarna och se om det blir bättre..... | |
|
Jag gick mitt idag och är grymt besviken på passformen... men ljudet är okej. HUr ska jag göra ? Länk |
|
| Håller med passformen var inte så bra... liggar i mot lite här och där men inget som märks i bilen...... | |
|
Det sitter bra och så men slutblåsen är ca 1dm för långt ner från min kjol och trots att det sitter exact som den ska. Ska byta det, om det går. Annars säljer jag det ... Länk |
|
|
Jag har oxå satt supersprint system på min 323a..blev me lite besviken på ljudet kunde varit lite högre men jag har bara kört med det i två vecker det kanke blir bättre efter ett tag men passformen var bra tyckte jag Jonas |
|
|
Hej! Det verkar som att det beror lite på vilken BMW man har. Till min 320 så lät det inte "mer" precis, men jag fick en dovare ton. Det låter dock fullt tillräckligt =) Inne i bilen e det rätt tyst men utifrån låter det grymt :) Passformen på mitt supersprint system e perfekt också =) Ni kan kolla på bilden i galleriet och på min hemsida om ni klickar på min användare. Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.