|
|
|
|---|---|
Patrik_boyboy |
Tjenare.. =) undrar hur och när man ska byta olja i bakaxeln??? och ska man överhuvud taget göra det??? skulle bli glad om någon hade ett bra svar till mig.. =) Tack på F hand. Patrik |
| Det är väl aldrig fel att byta olja i differentialen då och då? Jag har tom. hört ryktas om att det klassiska vinande 3 serie ljudet kan minska lite i omfattning då. | |
|
Jag tryckte i API GL-5 klassad olja (helsyntetisk) i min 325im-89, det gick fint! Mitt vinande försvann inte, men det är ju inte fel å byta..... Det är ju bara å hälla i tills det kommer ut i nivåpluggen.... //Tobbe |
|
|
Tror att man ska byta bakaxelolja varannan insp.II (kan ha fel) Kolla i nyttigheter här på bmwpower. Oljan som förekrivs enligt Bmw vet jag två alternativ som går: Castrol SAF-XO eller Mobil VS 600 (ej diff). Det är GL-5 oljor (helsyntet) 75w90. Mvh Anders S. |
|
| Har hört via en bilmekaniker att det tydligen är grymt viktigt att man har rätt olja i bakaxeln, annars kan den skära ihop. I e36 skall man ha 1,7 liter i bakaxeln om jag inte minns fel. 2 liter på Bmw i Solna kostade 250.- | |
heda |
Tjena jag undrar vad det ska va för olja i bakaxeln på min 320ik 88 + mängd mvh heda |
|
det viktiga äe om det ska vara hypoidolja eller inte! lamellerna i diffbromsen mår inte så bra om det blir fel! hypoid eller inte hypoid, det är frågan! läs instr.bok! 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.