|
|
|
|---|---|
One of One |
Jäkligt störigt problem, när jag kör med bilen så går den som den ska 50 % av tillfällena jag kör, men 50 % av gångerna jag kör, går den som en 325:a med 170 hästar!! När den går som bäst räcker det med att man trampar ner gaspedalen i botten i ettans växel och däcken river loss hur lätt som helst. När den sedan går dåligt försvinner den där härliga effektkurvan från 3000/rpm, totalt dött! En vän som har en likadan M3:a, upplevde samma problem på sin. Det visade sig att hans Vanosbox inte hade kontakt med databoxen plus att hans visade fel kamaxelgradantal, han rengjorde kontakter och sprutade med tryckluft där Chipbox och Vanosbox sitter, sen funkade hans bättre. -Frågan är då, är detta ett kännt problem på M3:or från 93-94. -Om någon kan hjälpa mig med några ideér hur man kan åtgärda detta problem, kom gärna med tips. Mvh ... "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
Jonas M3 |
hade exakt samma symptom på min. rengjorde med tyyckluft och pillade i ryckte lite i boxen...sen dess är det no problems M-Tritschka |
Jonas M3 |
oj, såg ju nu att det var mig som du syftade på!!!!!!!! du har ju bytt användarnamn din jäkel.... M-Tritschka |
One of One |
Förnyelse skadar aldrig.. =) "Bättre en kälke på vinden, än en spark på pungen" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.