|
|
|
|---|---|
| Hej jag har kopplat in terio i min e30. och det pipper om 6`9. är det lågnivån som är feldragen eller? är det nått me batteriet? | |
|
kan det kanske vara generatorvin? "Stå på gasen så känns allting rätt" |
|
|
Hej! Till att börja med kan du ganska enkelt kolla om det är generatorljud eller något annat... varierar vinandet med gaspådraget? Alltså, viner det ljusare (fortare) med mer gas? Då är det nog generatorn.. Är det möjligen så att du kör 6x9" på ett extra slutsteg? Pröva i så fall att dra lågnivåkablarna på t.ex. vänster sida och strömmen på höger sida i bilen! Har du tur då slipper du det ljud som med all säkerhet är generatorljud.. Om det inte fungerar kan du ju testa att köpa en bättre skärmad lågnivåkabel, alt. sätta en "avstörare" på lågnivåkabeln. Är inte säker på funktionen hos denna "avstörare", men dom finns lite här och var på t.ex. mds och brl... kostar nog inte mycket heller! Om du inte har ett extra slutsteg, utan det är stereon som ger upphov till dessa störningar, kan du ju testa att mata den med ström från någon annan källa. (t.ex. direkt från batteriet, från en annan säkring, eller kanske från ett separat batteri!) Frågan är dock hur mycket det stör dig, och om det är värt jobbet.... Hoppas det löser sig! // Björn |
|
| Tackar men nu hra jag ficksat det.. det va strömen till cd`n som va "dum" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.