AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
499

Zurich

Dr_Mario
Hej

Är den någon som har provat Zurich på bilen?? Deras priser är ju i en helt egen klass men hur är de när något händer??

De kräver att man har minst fyra försäkringar hos dem...dvs man måste ha sommarhus och båt och dyl att försäkra utöver bilen...

Simon
Dr_Mario
jo jag vet, jag tänkte bara höra om det var något att ha om man typ krockar. jag funderar starkt på att skaffa försäkringar hos dem.
St
1.089
Stente
För tillfället ute ur BMW-träsket.
Jag har Zürich men har hittills inte haft nöjet(?) att ha med dem att göra förutom att betala in premien :(. Dock tycker jag att de verkar professionella, fast det kanske är en annan sak när man vill ha ersättning... Det där med 4 saker stämmer inte, jag har endast bil-, hem- samt reseförsäkring hos dem. Nya regler kanske, jag har haft min försäkring där sedan november i fjol.
St
1.089
Stente
Ett tips kan ju vara att ta en billig försäkring hos dem, även om man inte har användning för den. Man kan ju försäkra det mesta, bara fantasin sätter stopp :)
Dr_Mario
jo de har ändrat reglerna så att man måste ha 4 försäkringar. men det är ju inga problem. Jag skaffar nog zurich de är ju bra mycket billigare än alla andra:)
St
1.089
Stente
Fick idag min halvårsfaktura från Zürich, de hade höjt premien med 15%! Tydligen samma filosofi som hos alla andra försäkringsbolag, dvs locka in för att sedan höja mycket efterhand...snacka om att den säljkåren är stor del av våra premier!
Jag har mailat till dem vad jag tycker och väntar spänt på deras svar. Jag lägger gärna ut konversationen här om intresse finns.
Så nu är det bara att sätta sig ner och ringa den årliga rundan till LF, Skandia, IF, Trygg-Hansa, Dial, Sockenbolagen....fler tips mottages tacksamt!
Dr_Mario
Men har inte alla försäkringsbolag höjt sina premier??
Ligger de inte bättre i pris iallafall??
Vi får väl se vad de säger om mailet:)
St
1.089
Stente
Har nu kollat med Dial, Trygg-Hansa och IF och samtliga dessa 3 låg faktiskt högre i pris, så det är väl bara att pynta och se sur ut... Strulpriset tog Trygg-Hansa som krävde besiktning samt omkodning av nycklar (trots att jag har nyckelintyg från BMW).
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Jag har tyvärr haft "nöjet" att använda deras tjänster efter en olycka. Inga som helst problem med handläggning eller ersättning. Snarare en mycket god service och dessutom har de bra premier. Möjligen är det lite höga självrisker
Dr_Mario
Då är det väl bara att jag skaffar zurich. Det verkar ju vara bäst:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.