AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
442

Trim tips motages med öppna armar.

Calle_Bmw
Har en 540, och försökt att sälja den och köpa nått billigare och trimma men ingen vill köpa den så jag har tänkt laborera lite med min 540 istället.

Någon som har någon idè om vad jag kan hitta på??

cdabox
du tar inte för högt pris ´?

chippa, filter, avgas är det billigaste du kan göra

annars får du väl snacka med geek(GIK) turbo eller ess tuning...
sen kan du ju stoppa ett nos system i den oxo, kan du pilla ur 150 hk ur...även om du då bör göra lite förbättringar i motorn...
Calle_Bmw
Har funderat på att bygga dubbel turbo,men vet ej om det finns utryme
vill få ut runt 400hp
cdabox
behöver du väl inte bygga dubbel turbo för ?
nu vet inte jag vilka turbos som passar bmw, men gt40 eller vad nu garrets heter ska räcka för att få ut den effekten, även VF22 turbo ska du kunna kräma ur den effekten ur.
Nu tror jag inte att den sistnämda passar, den sitter mest i imprezor.
eeeh... det är en v8... det blir nog bäst med dubbelturbo... du behöver nog inte så mkt utrymme för 400hk... 2st små mitsuagg. borde vid 0.4 kg övertryck ge dig vad du är ute efter... glömde jag nämna grym respons?
cdabox
jag skrev inte att det inte blev bäst med dubbelturbo, skrev bara att det kanske är overkill om man inte sk**er pengar =)
jag vet=) tycker bara att det tar lika mkt plats med singel som dubbel...
Förresten blir dubbelturbo med den här effekten och den här motorn förmodligen billigare dessutom...
jo
1.001
joakim E
523i touring -00
ska du montera turbo så gör inga affärer med GIK (Gillar Inte Kunder) de är totalt ointreserad av att göra affärer.

Joakim Eriksson
Jag röstar för ett kompressorkit !!!

Mvh
Patrik
cdabox
burn: hur kan det bli billigare, jag menar inte detta som drygt, utan helt enkelt hur det blir billigare, jag förstår inte.
Calle_Bmw
Sandgren:
Vem säljer kompressor?
cdabox
Länk

o vill du bli ännu dyrare kan du ringa ACS =)
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
joakim e:

kan inget annat än hålla med...

/Mvh Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.