AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
365

Upptäckte att min ena framblinkers hängde!?!

När jag kom hem idag så upptäckte jag att vänsterframblinkers hängde ner, försökte trycka dit den men sitter ej som den ska, *förvirrad* hur F*n kunde det hända? Verkar ju lite konstigta tt den bara har lossnat? Stod parkerad ett tag men märkte inget när jag satte mig i bilen, ja menar skulle ju ha sett ifall ena blinbkersen hände ner med bara trådarna, *förvirrad*
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Kanske dåligt åtdraden bara. Den sitter ju bara istucken framifrån och låst med en krysskruv som man når genom ett hål i framskärmen när huven är öppen. (Det ska sitta ett täcklock för hålet, men det brukar saknas).
jo, hittade täcklocket, försökte att sätta dit men de verkade inte passa så bra ://, e det någon skildnad på faceliftens blinkers och den gamla på passformen? dock sitter den nadra blinkersen hur bar som helst.
Si
123
Sigge
745D E65 -07 Voll
Kanske någon som försökt stjäla den men blivit avbruten?
Det händar att dom försöker korssluta blinkerskablarna för att sätta larmet ur spel!
Scheckheft
Hej
Följande kan ha hänt:
* Plastbrickan där krysskruven ska genom är borta
se bild:
Länk
Jag tappade denna bricka med följd att jag till slut tappade hela blinkerglaset. Räcker inte att bara skjuta in glaset.
* Någon objuden gäst har varit i farten (mindre troligt då det borde finnas skador på bilen)
Från 9/98 är blinkerglasen smalare. Men de du har är vita och tillhör bilarna fram till 9/98.

/Scheckheft
sigge: för att stjäla den på det viset måste inte man bryta upp motorhuven först?

Scheckheft: på höger i bilden ser man två stycken "passningar" altså hål där man ska sätta in blinkersen, på vänster sida samma sak fast det är bara ett hål , när jag gör så de passar högra hålen så känns det som de sitter snett för då passar de ej i vänster hål då..
Brickan du nämner är det den ljusare plastbit som sitter runt skruvens topp?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.