|
|
|
|---|---|
| När jag kom hem idag så upptäckte jag att vänsterframblinkers hängde ner, försökte trycka dit den men sitter ej som den ska, *förvirrad* hur F*n kunde det hända? Verkar ju lite konstigta tt den bara har lossnat? Stod parkerad ett tag men märkte inget när jag satte mig i bilen, ja menar skulle ju ha sett ifall ena blinbkersen hände ner med bara trådarna, *förvirrad* | |
| Kanske dåligt åtdraden bara. Den sitter ju bara istucken framifrån och låst med en krysskruv som man når genom ett hål i framskärmen när huven är öppen. (Det ska sitta ett täcklock för hålet, men det brukar saknas). | |
| jo, hittade täcklocket, försökte att sätta dit men de verkade inte passa så bra ://, e det någon skildnad på faceliftens blinkers och den gamla på passformen? dock sitter den nadra blinkersen hur bar som helst. | |
|
Kanske någon som försökt stjäla den men blivit avbruten? Det händar att dom försöker korssluta blinkerskablarna för att sätta larmet ur spel! |
|
Scheckheft |
Hej Följande kan ha hänt: * Plastbrickan där krysskruven ska genom är borta se bild: Länk Jag tappade denna bricka med följd att jag till slut tappade hela blinkerglaset. Räcker inte att bara skjuta in glaset. * Någon objuden gäst har varit i farten (mindre troligt då det borde finnas skador på bilen) Från 9/98 är blinkerglasen smalare. Men de du har är vita och tillhör bilarna fram till 9/98. /Scheckheft |
|
sigge: för att stjäla den på det viset måste inte man bryta upp motorhuven först? Scheckheft: på höger i bilden ser man två stycken "passningar" altså hål där man ska sätta in blinkersen, på vänster sida samma sak fast det är bara ett hål , när jag gör så de passar högra hålen så känns det som de sitter snett för då passar de ej i vänster hål då.. Brickan du nämner är det den ljusare plastbit som sitter runt skruvens topp? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.