|
|
|
|---|---|
don_salvatore87 |
Jag tycker att det är så otroligt sorgligt!! BMW E32 som enligt mig är världens snyggaste bil hittar man på vilken skrot eller billig bilförsäljare somhelst i tyskland... tycker att det är väldigt tårdrypande att se såna stå rostiga och krockskadade.....(vill renovera varenda en) Vi pratar om en lyxbil här.............. |
|
Kanske finns en anledning varför de finns till för fickpengar. Dem är ju så dyra att laga så ingen vill ha dem. Jag gjorde en liten kostnadskalkyl på ett lik som jag har sett när jag var på streetrace. Den skulle gå på ca 60.000 kronor att fixa upp, då var det ändå inte allt åtgärdat. Då pratar vi heller inga stora fälgar eller annan styling. Då är också priser inräknat från skroten, så man skulle se hur det kunde bli som billigast. Då räknade jag inte med motorn som gick som en gräsklippare, m.a.o inte bra, läckte ut ca 25 pölar, också från bakaxeln och växellådan. Så ska man laga upp dessa lik så behövs en stor summa pengar, men om man är lite smart så fattar man att det inte lönar sig i längden. Det kan säkert vara kul att fixa upp, men den som snålar med stålarna får inte ett bra resultat. Det bästa är om jättemånga E32 bara skrotades eller monterades ner i delar, för det finns fortfarande mängder kvar av dem. Du behöver inte heller åka till Tyskland för att hitta billiga rishögar, det finns gott om dem här också. Speciellt de som har fått gå i saltet. //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.