|
|
|
|---|---|
|
Får ett malande ljud när jag gasar, oavsett om jag ger full gas eller bara lägger foten lite lätt på pedalen. Det kommer bara när bilen rullar, inte i friläge eller me kopplingen nere. Men nu kommer det konstiga, det låter på alla växlar utom 5an. Vad kan vara fel? Först trodde jag det var ett hjullager (låter ungefär likadant fast lite ljusare), på senaste servicen sade bmw-killen att det kunde vara urtrampningslagret i kopplingen (men då lät det mindre än vad det gör nu), plus att han jag pratade med inte var samma kille som gjorde servicen, så han gissade nog bara. Jag har sökt o läst massor med trådar men ingen passar in på mitt problem. De flesta verkar ju ha problem med bakaxeln. Jo bilen är en e36 323ti compact som har e30bakaxel. | |
| Glömde att det är en -98 som gått 9700 mil. | |
| Är det verkligen inte någon som har nåt tips eller ens nån tanke om vad som kan va fel. | |
|
Du har förmodligen ett dåligt lager i växellådan. På högsta växeln går inte kraften via bottenstocken, och då är tydligen din låda tyst. Kolla om du har olja i lådan. Många mekaniker har svårt med denna servicepunkt. Den mekaniker som sade att det kan vara urtrampningslagret vet uppenbarligen ingenting om hur saker och ting fungerar. Byt mekaniker. MVH |
|
|
Min mekaniker är Theanders bil i Lund, auktoriserade BMW-service o försäljning, som tog 6000 för min inspektion 1. Jag trodde ju att man lämnade bilen till kompetent folk när man servade hos bmw, och betalade skjortan. |
|
stefannorr |
6000 kr för isp 1 de var dyrt,skulle få ge 4500 kr för insp 2 i Luleå på BMW |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
6000 är häftigt ligger mera åt Insp II nivån. Inte bara skjortan tror kallingarna rök med också som extra moms om det inte var en massa tilläggsarbeten som normalt inte ingår i Insp I. Håller med Harry som vanligt taskigt med kompetensnivån, som kör med lånade fraser hörda i lunchrummet. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.