|
|
|
|---|---|
| Upptäckte pyttelite rost i bakluckan på min 528iT -97. När jag väl hade vägarna förbi Förenade Bil i Malmö så åkte jag in och bad dem titta på min baklucka. De tog ett foto och skulle höra av sig och kopia på serviceboken. I dag fick jag besked om att BMW byter bakluckan. Trevligt! | |
|
Positivt att BMW är generösa med rostgarantin, men det är ju faktiskt inte för mycket begärt eftersom det är värdelöst att en så dyr bil börjar rosta efter bara 5-6 år. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Håller helt och hållet med dig. Upptäckte också att på förardörren upptill på den vertikala svarta listen uppmot "taklisten" har givit med sig och släppt färgen och lämnat en 1 kvadratcentimeter rostfläck. Inget som BMW tar på garantin men de byter gärna ut den mot en ringa kostnad sa de så de får byta den med. Ett allmänt välkänt problem enligt kontrollanten jag pratade med men BMW åtgärdar det inte eftersom det inte är plåtrelaterat. |
|
|
Föräldrarnas 316-94 (uttagen -95 så gar räknas ju därifrån) fick en liten rostfläck på förardörren samma år som garantin skulle gå ut. Det var en pytteliten fläck, men BMW böt hela dörren på garantin. Sedan så upptäcktes en till liten rostfläck bak någon stans, och detta åtgärdades även det. Det var liksom inge snack om saken. Dom gjorde det direkt. Bra! Undrar om dom vill åtgärde min rost?..... Min skrothög: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.