AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
752

Vattenläckage vid taklucka på 530 iT

sprah
Godkväll!

Har problem med ett vattenläckage vid tackluckan, rinner ner över innertaket mot passagerarsidan längs dörrlisten o ner på golvet (badkaret).
Hittar inte läckan, finns det ngn som vet om det är ngt vanligt fel o var det läcker in??
Tacksam för all hjälp som går att få...
Jag har dubbel-lucka om det nu har ngn betydelse.

Samt är det ngn som vet vad ett 85Ah batteri till min bil kostar på BMW??

BMW 530i Touring -93
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Kolla så att dräneringsrören inte är igentäppta. Förmodligen är dem det, klassiskt fenomen på bilar med taklucka.
sprah
Var sitter dem?

Tack för hjälpen
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Jag vet inte exakt var de sitter på BMW E34, har ingen lucka på min bil nämligen. Men på min förra bil, Golf, så satt det ett rör i varje hörn på luckan, från rören går det sedan slangar så att vattnet rinner ut på lämpligt ställe, förmodligen vid framskärmarnas nederkant vid A-stolpen och där bak vid liknande ställe. Mitt tips är att plocka bort innertaket så att man kolla hålla emot slangarna så att dessa inte lossnar från rören (för gör de det så kan ju vattnet sedan rinna lite varstanns) och blåser med tryckluft eller trär in en grov kabel av något slag och petar ut skiten. Inget roligt jobb, men vad ska man göra?
Lycka till!
La
147
Lasse I
M3 3.2 Coupé -96
Dom sitter mycket riktigt i hörnen. Prova att hälla vatten i hörnen från en flaska så ser du direkt om det är stopp. Jag hade samma problem vänster bak och rensade röret med grövre wire och blåste rent.

/Lasse
sprah
tack för all hjälp!

Det var totalstopp i skarven nere i a-stolpen,
fick dela o skära upp plastslangen efterssom det var u profil o totalt oigenomrtängligt.

Har plockat ut hela inredningen o har mattorna på tork på golvvärmen i baddrummet.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.