|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Jag undrar Om det är några här som bytt kattarna mot rör på sin M3 -93 -95...jag vet att den inte kommer att gå igenom besiktningen...men annars blir ni väl inte bemötta av några problem Motor mässigt? eller?..blir ljudet mycket högre... Bara att slå till och byta eller?...nått mer man ska tänka på? Mycket tacksam för svar.. Mvh. | |
| Tänk på miljön och köp race-kattar om du vill ha mer effekt! | |
|
Det blir ett ettrigare ljud iallafall. Mvh Patrik |
|
|
Jop dt är klart...men om vi inte ska blanda in miljön.... Då ska det alltså inte uppstå några problem när man monterar rör istället för kattarna? Mvh |
|
|
Du kommer inte genom besikt med raka rör. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
coach |
det är dryga böter om dom (polisen) upptäcker att du kör utan kattar, brott mot miljölagen nånting var det, har hört en siffra på 12000:- i böter, jag tog bort den på min förra bil (gti 16v) och det gav absolut ingenting, det enda var ljudet, men det blev bara jobbigt i längden. köp racekatt istället, eller behåll den du har. |
|
Jag köpte en ersättnings kat till min (M3-98) från Köhlers och jag märkte skillnad direkt. Mycket bättre bottenvrid. Samtidigt så köpte "Laurin" här på forumet till sin -93 och han blev oxå nöjd med resultatet.. ____________ Länk ____________ *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
|
Vad är det för prisbild på racekattar eller ersättningskat? Skulle komplettera mitt nymonterade AC-Schitzer-system på GTn fint :-) |
|
|
Köhler tar ca 3500kr för sin ersättningskatt som egentligen är 2 rostfria ljuddämpare istället för 2 kattar. Den är ju bara att skruva dit på en gång, alla fästen etc är ju klara. Det där med dryga böter verkar ju bara vara spekulationer. Då vissa iallafall säger att de blivit stoppade av polisen utan katt och bara fått ombesiktning. Sök i forumet...... Mvh Patrik |
|
|
Skit i besiktningen! Det finns folk som behåller orginal delarna när det är dags för bes. Byt till rör om du verkligen vill det och skit i miljö och bes. Några små mängder gift får du släppa ut. i det sjuka skatt på skatt svergie så betlar man skit mycket för diselskatt osv, medans tyski*d*oterna släpper ut allt och allt skit blåser över till Sverige. Jag bryr mig inte ett dugg om miljö kan jag säga. |
|
|
Loqmankaki, Vilket århundrade lever du i? Tyskarna har betydligt hårdare miljölagar än vad vi har och det har nog inte blåst över ngt från Tyskland på många år. Är det möjligen så att du tagit bort katten och det börjat läcka in i förarkupen? ;) |
|
|
Loqmankaki var bor du? Jag vet många företag som gärna skulle dumpa lite restavfall av olika sort någonstans. Hemma hos dig skulle nog passa bra eftersom du inte bryr dig om miljön... Mvh |
|
|
Tjenare. Hade inga kattar på min M3:a och ångrade inte en sekund att jag tog bort dem, tvärtom. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Någon här som vet med SÄKERHET om M3:ans katrör + anslutningar är likadana som på Z3M-Coupe-Roadster 3,2. Inte ens Köhler kunde svara på det. Isf kan man ju köpa dom ifrån just Köhler, för dom är jäkligt fina. | |
| Loqmankaki nåt språkrör för miljöpartiet blir du aldrig ser jag =) | |
|
Måste ni fördjupa det så mycket! Angående miljön menar jag med typ att köra skitiga bilar(avgaser) jag menar inte att man ska hålla på och medvetet släppa ut gifter. johann: I europa så är de flesta bilar dieselbilar och inte bensin och skatten på en person bil typ 525d är inte runt 7000 kr per år. I italien så vågar jag gissa att runt 70% av bilarna är diesel. Johan B: Koni o qngeow kriai, khoshk hiz. |
|
|
Loqmankaki, ditt resonemang är fantastiskt logiskt! ;o) Släpper man inte medvetet ut gifter i luften om man monterar bort katalysatorn som har till uppgift att i viss mån rena luften? Angående ditt svar till mig, så är det skrivet på ett för mig okänt språk. Därmed kan jag inte förstå vad du menar. Kan du vara vänlig att översätta det! Mvh |
|
|
Loqmankaki, Vad har andelen dieselbilar i Tyskland och Italien och skatten på dessa med att "medans tyski*d*oterna släpper ut allt och allt skit blåser över till Sverige." att göra? |
|
| Ännu en urspårad tråd..... | |
| Håller med föregående talare..... | |
|
Jag håller skarpt med Mosse. Men mitt svar på den ursprungliga frågan är: köp racekattarm då kan inte en jävel gnälla. Och då är det inge krångel. Kostar kanske en slant, men det kostar att ligga på topp har jag hört. =) MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.