|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Jag vet, frågan har tagits upp tidigare men utan direkta svar, mest "jag tror det ska passa" Ev blir det en till E30 cab och på denna vill jag ha E36 M3 cab fälgarna därav behöver jag annan bultcirkel på naven. Om jag skulle använda mig av spacers som ändrar bultcirkeln skulle antagligen E36 fälgarna inte få plats, eller? De skulle antagligen ta i skärmkanterna så fort man lastade bilen lite. Spacerna lär juh vara ganska tjocka för att bultarna ska gå i. Alternativ två, någon som har borrat 5/120 i sina nuvarande E30 nav? Alt tre, E30 M3 naven har som sagt 5/120 men är lite för dyra för att inskaffa. Skulle det gå lika bra med saker från en vanlig E36 ?Isåfall om, vad är det jag behöver ta i från E36an, är det alla delar med ordet broms i? Någon som har dessa delar till salu ? |
-BeeMWe- |
Tillägg: Kollade på Länk och där ändrar de bultcirkeln på 4 st 17" för ca 2500 kr. Det lät enklast... |
|
jamen går det inte att köpa sig E36;ans hjul och skicka iväg dom till Intera så dom byter till 4*100 istället? Går inte det alls kanske? *it´s better to burn out than fade away* Länk |
|
|
det borde ju gå ! bara svetsa igen alla hål och göra nya typ , ring och hör med dom... /Mvh Göran |
|
|
Jag har sett e30 med m3 e36 fälg,tror det var på www.e30.de men är inte säker,har du kollat överallt på typ molway.com mm ,anrs fälgfirmorna kan nog göra många ändringar ,om inte så ska du veta...Att: 1) Dubbelhålsspacers måste var runt 20 mm för att bultarna som håller spacern ska få plats o de nya bultarna ska ha gäng för att hålla fälgen på plats så gissa vart fälgen hamnar,j långt ut. 2)borrar du 5/120 i 4 /100 får bara 4 av fem bultar ngnstans att sitta,mönstren går i varandra,inte lika hållbart o inte möjligt att bes med avsaknad av hjulbult. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.