|
|
|
|---|---|
| Min 318i-89 går orent över 5000rpm. Om jag varvar den över 5500rpm och sedan drar av så går den på tre ett par sek. Har kollat styrboxen och den är ok. Några förslag? | |
Patrik_boyboy |
det kan vara en tenspole som är dålig pga att den fått stryk på något vis... Prova att köra upp den mot en bmw dator... Mvh // Patrik |
| Min 318 gick orent på höga varv pga dålig kam och lyftare. Började dra konstigt vid 5000 och gick inte att varva mer än 5500. Går numera som ett spjut =) | |
|
Ibland när jag ska starta så får den ingen tändning heller. Kan detta ha något samband? När den går på tre så har jag dock tändning till alla cylindrar. Jag vet dock inte om pulserna kommer i rätt tid. Min kam är ganska sliten och en lyftare kronglar lite vid kall motor. Mycket tacksam för förslagen och öppen för fler. |
|
| Då skulle jag tro att det är samma fel som i min motor. Lyftarna orkar inte hålla uppe ventilen vid höga varv. | |
| Gurkan. Bytte du till orginalkam eller trim? Org. kam + vipparmar + lyftare går på närmare 5000:- på motornord. Vart köpte du dina prylar och för hur mycket? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.