AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
398

Spridarrassel M20

pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Jag har äntligen upptäckt vad det är som "rasslar/surrar" i min 525:a M20. Ljudet börjar exakt vid 1800 varv (har tittat på varvräknaren antalet gånger...) och låter ungeför som en liten elmotor som drar igång. Ett surr ljud. Nu har jag (tror jag) lyckats lokaliser ljudet, det kommer ifrån spridarna eller inifrån insugningsröret någonstans. Kan spridarna orsaka ett sådant ljud eller är det något annat som kan låta? Är det något som är paj när det låter såhär? Det kanske har med min "sega varm-start" att göra?
Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Kolla med stetoskop eller en öronpropp i ena örat och en skruvmejsel mellan det andra och spridaren. Jag tror på kamaxel och vippor, men hoppas din teori är rätt;-)
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
spridarna har en tendens att ticka rätt mkt på M20-motorerna...dom är nästan kända för det och alltså inget fel...
jocker18@home.se
min motor låter rätt illa enligt mitt öra. så jag bestämde mig idag för att ställa ventilspelet (ja, jag vet hur man gör), men spelet låg på i princip exakt 0.25 runt om. kan det vara mina spridare som för ett sånt jäkla liv lr vad? låter precis som ventilknaster tycker jag.

WmB SoundZ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.