AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
796

Full utrustning?

Linus_M3
Kollar under säljes nästan varje dag!
Och varje gång jag kollar så är det alltid nån har skrivit:
Bmw säljes
FULL/ALL utrustning
etc
etc

Sen kollar man självklart på dom bilder som finns tillgängliga!
Jag hittar t.ex inga elstolar, nån navi eller skinn m.m

Varför detta???
Scheckheft
Hej
* En produkt ska säljas - gäller att hitta intressenter/konsumenter
* Okunnighet - man vet inte vilka utrustningsdetaljer som finns att tillgå.
* Slarv
* Nonchalans (säljaren ids inte räkna upp den befintliga utrustningen)

/Scheckheft
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Tror inte att det finns någon bil som är "fullutrustad" (inte ens de lyxigaste 7-seriebilarna). (Undrar vad exempelvis en 316i compact skulle kosta om man kryssade i alla tillbehör i beställningslistan samt la till en del "individual-utrustning"??)
Däremot finns det många bilar som har mycket utrustning...

Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Folk har dålig koll och även de punkter som Scheckheft nämner. Du vet ju själv hur säljare är (siba tex). Ofta ganska dålig koll och vill bara kränga prylar för att få ut lön.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fast jag tycker att har man allt ikryssat så är bilen fullutrustad tycker inte man behvöver räkna med individual utrustningen, men det finns nog ingen dåre, såvida man inte gjort det för "skojs skull" som kryssat allt. Finns ju hur många options som helst.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Acey, det var det jag menade: Det finns hur många options som helst att kryssa i.... (åtminstone när man köper en BMW!)

Mvh
Håller med men i de fall då man har en begränsad plats att beskriva som bil på kan det vara lätt att falla i "Full utr."-fällan. jag skulle skriva "välutrustad" om min t.ex. Jag har ju inte allt som någon påpekat, t.ex. infällbara backspeglar.

Att blanda in Individual är ju också lite överkurs, dock tycker jag att man för ofta trycker dit Individual för att man beställt någon kombination i normala listan som inte finns, lite övervärderat enligt mig.

Om jag hade mycket plats skulle jag lista hela utrustningslistan helt enkelt. Bara att kolla i serviceboken (om man har någon) ;)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
...och om den är från rätt bil ;o)

Fullutrustad KAN godtas om man har i stort sätt allt, alltså allt som någon kan komma på att fråga om.

CoolBlueM3Coupe. Räknas inte SMG II som extra utrustning? :)
acey: M3 2001, manuell, välutrustad .... känns väl ej SMG II som lite överkurs ;)

Skämt åsido, acey, du har rätt om man skall vara bokstavstrogen (vilket kan vara farligt i dessa tider) ... ;)
Johan B och CoolblueM3Coupe:

Min gode vän som har en m3(E46)har all utrustning utom SMG II då denna inte fanns som option. Har själv sett utrustningslistan och ja den har allt.
Kan någon sifferbitare säga mig om SMG II fanns som option i feburari 2001 då min beställdes. har lite svårt att tro att F.Ekblom kryssade i princip precis allt *förutom* SMG-lådan.

Har sett från September 2001 (dvs enligt gamla sättet att se 2002) fanns den i optionslistan. Har dock ingen från den tiden då min beställdes.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Frågan är om Eklom hade valt SMG II i vilketfall. Han har ju förmodligen en rätt schysst teknik i vilket fall :)

starre: Inklusive värmeslinger i ratten som är så viktigt? ;)
CoolblueM3Coupe:

Enligt mina uppgifterr fanns det inte SMG II lådan som tillval utan kom först under hösten.

acey:värmeslingorna fanns inte som option vid det tillfället som den gode vänen fick sin.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.