AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
472

Försäkringsoffert år 03

Är just klar med premieförfrågan för i år,här är resultatet.
328-95,1000mil 28år(tjejen) Värmland eget garage på egen tomt

Orginal BMW hel 8932 halv 5203
Skandia hel 5286 halv 3391
Trygg Hansa hel 8220 halv 4730
Länsförsäkringar hel 9566 halv 5529
Folksam hel 6481 halv 3942

Så det ser ut att bli Skandia i år.
Kan även nämna att Länsf. har en premie för oss på 7981:-helförsäkring om man tecknar före första april,kolla det om de är billigast för dig.

Henrik

Gör ett tillägg här om Tennant(fd.Susab)
Helförsäkring 7483:-(8169 med rulla vidare=hyrbil ochvilt)

Henrik
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hade just en representant från Folksam här för att gå igenom alla mina försäkringar, då jag berättade om prisskillnaden mellan dem och IF på BMW´n höll hon på att ramla av stolen.
Betalar idag 11 000kr/år , IF´s offert är på 7100kr/år.....
Hon skulle framföra att de ligger högt på bilförsäkringarna.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hubbe: Jag har varit med om liknande offerter från IF där priset i % varit lika stort och störrre i ditt fall. Dock verkar detta vara någon slags taktik att få över kunden. För år 2 så brukar IF ligga på ungefär samma pris som övriga aktörer, i mitt fall dyrare. Troligtvis tänker dom väl att folk inte "orkar" byta.

Bytte till folksam ett år och bytte tillbaka till just folksam år2 när IF höjt premien med 100% (inga olyckor eller något annat som ansträngt försäkringen).
Vill minnas att Skandia på förra årets förfrågan ville ha ca:9500:-(förvisso ett skadefritt år mindre)men ändå?
Då var Länsf. billigast,5400:-(skulle dock ha 7700:- med mig som ägare,34år/11 skadefria)
Verkar hänga en del på vem man pratar med,eller så har Skandia haft ett bra år med sina BMW kunder.
När det gäller försäkringsbolag så är jag lika trogen som Clinton,så vi får se vem som försäkrar oss om ett år.

Henrik
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag hoppar på IF och byter igen om de trilskas nästa år.
Har fått liknande offert från SUSAB.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.