AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.153

Byte av lambdasond

$M
974
$Marten
750 IA 91:a med massor av cylindrar SÅLD
750 IA 91:a, reservdelslik
Volvo S80 04 Turbo, bruksbil

Volvo Amazon 70 i retro stuk.
Chevrolet Camaro 74 med mullrande V8
Har gjort ett diagnostest igår på en verkstad. Den sade att det
var dax att byta lambdan.

Någon som har köpt en universial lambda typ från Mekonomen
och kopplat in.

Prisdifferansen är ganska stor och tycker inte att det spelar så stor roll om det inte är orginal, bilen är ju trots allt 14 år och har
gått 28500 mil. Det är en E 34 525:a 89.

Min undran gäller lite hur man vet vilka kablar som är vad. Antar att man får med en beskrivning med nya lambdan men hur vet man vad som är vad på den gamla??
Detta gäller en 4 trådars lambda.

Förslag och kommentarer emottages

Mackan

Fyra hjul är fler än två??
P
13
P R
730i-87
Tjena.
Jag har bytt lambdasond 3ggr under det senaste året. 2 st från biltema och 1 från mekonomen. Den sista från mekonomen höll ca 1 månad. Nu har jag ledsnat på detta och beställt en orginal på BMW. Detta är endast mina egna erfarenheter och det kan vara jag som haft otur.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Går lambdasonderna sönder med en gång så är dom förmodligen felkopplade eller så är det nått annat fel som slår ut dom.

///MVH Hasso
Länk

jocker18@home.se
Hej.

När jag köpte min piratlambda, så sa försäljaren, som för övrig själv var bilmek privat, en sån där riktig hejjare på bilar, att du måste smälta kontakterna med värmepistol lr liknande, annars kommer den att pajja inom en snar framtid. Det är så små strömmar det handlar om, så kontakten är A å O

WmB SoundZ
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är också väldigt viktigt att man inte stänger eller täcker kabelgenomföringen på lamdasonden, det går visst nån liten kanal för refernsluft igenom den.Det vill säga skarvningen är viktig att den utförs på rätt sätt som alla kabelskarvning.

///MVH Hasso
Länk

li
119
lindstrom
Bmw 528
Alpinvit
Fin =)
Hörde för några dagar sen att de har väldiga problem med lambdan på e34`an..Han sa de går sönder väldigt ofta på de där..

Var det jag hörde när han pratade med en annan kund.

Ha de!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.