|
|
|
|---|---|
|
Tja! Min 323I -84 går inte på alla cylindrar, när jag bytte tändstift såg jag att nr 1-5 var "normala" och 6:an var blöt, antar att den bara spottar soppa på den. Har bytt alla tändstift och fördelarlocket(gick i 3 delar när jag skulle lös med tändkablarna). Ska byta kablarna imorr'n, om det inte skulle bli bättre, vad kan då felet vara? MVH Matte | |
|
Du kan ta kompressionsprov på den för att utesluta krokiga ventiler, utsliten kamaxel eller kassa kolvringar. Men först kan du väl kolla att det tänder på den cylindern, dvs köra på startmotorn med tändstiftet utanför så att du kan se gnistan. |
|
|
Hade en 320i -85 och jag brände en ventil på den under "normal" körning. Gick ju då bara på 5 cylindrar. Märks ju vid ett eventuellt komp.prov. Mvh Patrik |
|
|
Har kollat tändkablarna, 2 är helt döda.... Komp-prov, vem utför sådant? /Matte |
|
| det gör du själ låna eller köp en provare kostar inte många kronor på biltema | |
|
Nu har jag bytt tändkablarna å nu går den som den ska....nästan iaf... Den går bra typ 1 km, om jag sen står på tomgången så går varvet upp till 1500 ung å sen låter det som en cylinder dör åsså går den ner på 1000rpm igen åsså upp till 1500 igen åsså dör den å ner till 100 igen, va fan kan d va för fel? Dax att justera tändningen eller kan d va nå annat? MVH Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.