AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.867

Med vad skan ni nu torka bilen med!

Sida 3 av 3
Powerraide
Jag såg att macken fått en ny produkt från Hagmans. Torkmedel på flaska som räcker till 5ggr.Man skulle blanda med vatten och hälla det över bilen.Har inte testat det men enligt flaskan skulle det ersätta sämskskinnet då vattnet rinner av direkt och blir torr.
Har någon testat detta? kostar 84kr/flaskan. Undrar om det verkligen fungerar så fint som det står skrivet på flaskan.
Powerraide
Förlåt.. missade att inlägg redan finns på detta.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Vart köper ni era sämsskinn?
Köpte på OKQ8 för 100 spänn och de var ju totalt värdelöst,
blev bara en massa ränder så då åkte gummiskrapan fram (även den från OKQ8)...
bo
282
bobbby
320i -91
Gummiskrapa fungerar utmärkt, snabbt och lätt
Asken (AutoPower)
173,4 km/h krävs för att alla vattendroppar skall avlägsnas frå bilen.....
Asken
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Asken:
Njaa, kanske ALLT vatten försvinner då, men man kommer rätt långt på 140km/h med :)

__
Länk
Asken (AutoPower)
japp ALLT vatten skrev jag ju... Med 140km/h kommer man 3,3 mil kortare på en timme..... Utan regskylt fram så slipper man ju att smuts och vatten kan få FÄSTE där eller hur?:)))
Asken
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Går utmärkt i 290 stillastående utan fläkt från Norge men väl från B&D:DDD
Och Wolv ta det lite lungt med biltorkandet ett tag framöver i högre farter :)) framförallt med skylten monterad.

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hmm det skulle innebära att i 173.4 km/h istället för 140 så är jag framme vid jobbet ganska exakt på nolltid! ;)
Angående regskylten: Kanske därför jag bara behöver hålla 140 för att få bilen torr hehe ;)

wolv imorrn: "Förlåt snälla konstapeln! Skulle ju ha monterat på min regskylt igår, men det var ju så attans kallt ute. Snälla ge mig en chans till....."

__
Länk
Grabbar>>>>>ta det försiktigt med högfartsavtorkningen:) Höll idag på att åka dit i en radarkontroll på E4:an efter en sedvanlig tvätt av pärlan. Hade jag inte följt efter en mersa i vänsterfilen skulle jag nog bli prickad av herr konstapeln. Istället tog de in föraren av bilen framför, uuusssssshhhhhh. Kan säga att jag noterade drygt 160 km/h på hastighetsmätaren så hans körkort rök nog omgående. Men torr och fin blev bumsen iallafall.

För övrigt kan nämnas att bilmässan i Älvsjö besöktes idag och intrycket var oerhört positivt. Wow, vilken känsla att få provsitta nya 760Li samt alla Mercor S klasse. Komforten i dessa vagnar är helt obeskrivlig. Så har ni fortfarande ej varit där så rekommenderas det starkt. Timmarna flyger iväg.

/Dominik

Su
49
SubZero
BMW 525I -01
Bara sämskinn !
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Det är ju rena dårfinkarnas julafton här inne med det ena förslaget tokigare än det andra. Torka bilen i en hel timmes tid??? Vad kan finnas att torka upp efter en timme? Får väl vara någon sorts rimlighet i bilvården. Jag säger bara en sak - att torka av det mesta vattnet med en raka och eftertorka med sämsskinn är en mycket bra metod att få bilen torr, och den används av alla proffs! Låt frottéhanduken stanna i badrummet!

Dessutom vill jag påpeka att det finns många fördelar med syntetiska sämskinn framför den riktiga dito. Syntetiska är inte alls sämre, tvärtom skulle jag säga!

M.v.h. Mikko
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Såja Mikko, nu tror jag allt att du är lite väl snabb att idiotförklara och håna. Håll du dig till rakan så testar vi som har lust lite alternativa metoder.

__
Länk
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
...och sätt på skyltarna innan hela forumet tas för ett dagis.

;)
Aehhhhhh................instämmer fullkomligt med Wolf. Ni som tycker att vissa här är övermåna om sina bilars utseende, sköt ni Ert så sköter vi andra vårt. Själv har jag en mörkblå bil som för övrigt är ytterst svår att dölja eventuellt uppkomna repor m.m så jag vet vad jag talar om när jag påstår att alternativa metoder att torka bilen fungerar kalas. Har nämligen provat det mesta i tvätt- och torkväg och kommit fram till att högtrycksavtorkning eller autobahnalternativet är skonsammast för lacken. Om man dessutom får uppbackning på den punkten av bilvårdsproffs som Sthlm Bilvård så vet man att detta är bra om man vill bevara sin bil repfri så länge som möjligt.

Glad Påsk på Er alla

/D

Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Jag tycker att det är ganska underhållande och dessutom på sin plats många gånger att kungöra diverse idiotförklaringar ;-) Exempelvis förstår jag mig inte på folk som köper svarta eller mörkblå bilar. OK, om du inte vet vad du gör, men att en bilrekondare gör det, det fattar jag inte! Själv går jag långa omvägar runt bilar med dessa färger - allt för att inte orsaka repor i lacken på dem... Att köpa en mörk bil är ju att tigga om problem!

M.v.h. Mikko
Ei
656
Eivind
E46 316 M-sport touring 2005
Mikko: Det är väl vårt problem? Blå er min absoluta favoritfärg! Det har jag på E30:an och svart på E36:an. Det är tio gånger snyggare enn tex vit eller grön (som oxo är mer svårsolgt)

BMW är mer enn bil - Det är passion
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.