|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej Jag använder mig av renblåsnings munstycke eller 200km metoden :O) Ingen som helst mekanisk tork av lacken..allt ger repor. mvh Skalman |
|
|
Bäst är tryck luft men det man ska tänka på är att många komresorer "tappar" ut lite olja i luften. Kan bli riktigt jobbigt om man får olja på tex framrutan. Behövs inte mycket för att det ska bli sörja på rutan. Billig skrapa på rutorna och sämskinn på lacken. Nu när man inte har tryckluft. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Skall tillägga att det bör finnas oljeavskiljare/filtersats..... ;) Skalman |
|
|
Vad var det jag sa:) Ingen kontakt mot lackytan skonar denna, hehehe. /Dominik "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
elof |
funkar kanon med högtrycksluft ! ! ! har kört den metoden i flera år nu och det är nog det mest skonsamma alternativet för våra fina bilar .....inte så kul tat komma in i en flugsvärm när man e ute och farttorkar sin nytvättade bil jöööö |
|
Att köra bilen torr, blir det inte prickar/ränder av soljus och damm då? Tyckte mig få dom resultaten när jag hade svart bil. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
När det är snabbtvätt så kommer lövblåsen fram som tork:)) den är snabbare ska blåsa med en hastighet motsvarande 290kmh 0-290 på en sek:)) Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Haha, det vill jag se när Hasso är ute i trädgården och blåser på bilen med lövblåsen !! Själv kör jag med sämskskinn. Men gummiskrapa på rutorna Länk |
|
|
Hasso.... vad kostar en lövblås???? ;) |
|
|
Jag käkar en hel gryta bruna bönor och tar på mig dubbla kalsonger! Kärran torrblåst på ett kick... fniss:) Fredrik |
|
| errr........ | |
|
Jag ber om ursäkt för det oseriösa inlägget, men jag fick ett litet ryck och kunde inte hålla mig... Normalt är jag väldigt noggrann(tycker jag själv) och brukar åtminstone ta en timma på mig med torkandet... Fredrik |
|
|
Någon som testat Autotork ifrån Lahega ? Länk "Autotork är vår nya konsument produkt i 0,5 L förpackning som gör att du slipper skinna bilen efter tvätt. Du tvättar bilen som vanligt men när du skall skinna bilen så gör du enligt följande. Använd en 10 L vattenkanna med stril fram till. Läs doserings anvisningarna på förpackningen. Vatten täck hela bilen yta med den utblandade Autotork. Låt självtorka. Bilen kommer att visa en torr och fläck FRI yta. Efter torka vindruterna" |
|
|
Har den i bakluckan (lahegaprodukten alltså), har inte hunnit testa den men kan återkomma när jag gjort det. Bilen är fortfarande ren så det blir kanske om några dagar.. :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Var köper man det någonstans? Är nyfiken på att testa då jag igår nästan åkte dit för fortkörning när jag torkade bettan i 150 km/h på E4:an:) Bilen blev dock torr och fin:) /Dominik "If You drive behind a fast car You can get exhausted" |
|
|
kika på www.lahega.se så kommer du finna adresser till de olika försäljningsställena Finns även ett utmärkt diskussionsforum för bilvård där .. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skalman: En B&D kostar runt 1000lappen. 16el.1800W men lägg i handbromsen så inte bilen blåser bort :DD ///MVH Hasso Länk |
| Tror att mina grannar skulle fundera hur det står till däruppe om man skulle stå och föna bilen med en lövblås.... | |
| jag kör med sämsskinn, lägger det noga på den våta utan så får vattnet dras i skinnet sen drar jag bort den och vrider ur, drar aldrig med skinnet mot lacken då jag är rädd förr små repor, funkar riktigt bra men det tar ju ett tag o torka hela bilen, men vad gör man inte för en fin bil :) | |
|
Provade en ny approach nu vid senaste tvätten. Körde ungefär som Soki, fast med frottéhandduk. Kändes lite löjligt att stå där och dutta. Men resultatet blev bra, även om det tog lite väl lång tid... __ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.