|
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns någon som känner till ifall det är någon mening att byta ut kamaxeln som sitter i en M3 E36 3.0 till en trimkamaxel tex DR Schick? Hur stor blir effektökningen? Skulle bli mycket tacksam om någon som har efarenhet om detta ville svara. | |
|
Du har 2 kammaxlar i en S50. Och det är klart att det ger effekt om du sätter i vassare kammar. Men du får ju offra lite bottendrag och sen är det inte helt säkert att du klarar avgasprovet hos SBP om du sätter i lite elakare kammar. Effektökningen beror ju helt på hur vassa kammar du sätter i, det finns flera att välja på. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
Tjena Spiidfriik! Har pratat med en person som jag känner till som kan en hel del om detta ämne nu och han säger att det är chippet som styr avgaserna inte vilka kamar som sätts i, stämmer detta?. Det är den som fixar det nya chippet som måste fixa att avgasprovet skall stämma hos SBP. Chip+Open air filter+byte av kamar hur mycket kan detta ge i Hästkrafter på en S50 286HK(M3 93:A)? När jag ringde till Motor nord sa han som jag pratade med att byte av kamarna skulle ge 10% mer i effekt ökning chip 6-8% och filter 5-8Hk kan detta stämma |
|
|
Mja, det stämmer nog sålänge man använder någorlunda snälla kammar. Sätter du i elaka kammar går det ej att få ner avgasvärdena hur man än gör. Men vart "gränsen" går har jag inte en aning om... 29hk på kammarna är nog rimligt utan att de är allt för elaka. men för att få ut de hästarna krävs nog en ordentlig mappning. Luftfiltret ger nog mest ett ballare ljud, möjligen nån stackars hk på högvarv. Get in and sit down, shut up and hold on! ///M Power |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.