AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.118

Hur låter JR sportluftfilter?

Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Är det någon som vet hur JR:s sportluftfilter låter, menar alltså OPEn AIR kittet... Är de bra grejer dom har eller, undrar hur dom låter på en 320, 328 och M3 om de någon som har erfarenhet av detta så skriv järna....

MVH// Donnie
Jorå, den låter härligt!!! Jag hade det under vintern på min Z3a och ljudet var något speciellt! Men nu när jag i stället har monterat kompressor så har jag KN filter till det och det låter inte lika tufft och mullrande. (Dock kompressor surandet låter oxå härligt. Låter som om man åker ett jetplan )
Jag har min JR kvar, du kan få den billigt om den nu passar till M3...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Hmm de låter shysst, va hade du för motor på din Z3, en M-motor eller 2,8...
Har du avskrämningsplåt eller nåt annat man kan ha för att få in kallare luft, finns de några bra knep för sånt..

MVH// Donnie
Jag tror alla open air märken låter grymt på en M3a. Du lär inte vinna något i form av hp om du inte skärmar av och/eller drar en slang från botten av bilen till luftfiltret. Se till att inte lägga slangen för nära filtret bara. Lycka till!

BMW M3 *Flight instructions not included*
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Är det någon som har bra recept på avskärming, nån ritning eller nåt kanske, vart kan man köpa sånt och vad för plåt skall användas.....

MVH// Donnie
Du kanske kan titta på Länk. De har en bildbeskrivning under tuning - KN-filter!

Lycka till!
Mike
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Annars köper du färdigt kit...eller får inspiration på www.bsrab.se
gå in på övriga bilar och sportfilter och sen filterlista. De har en sats med filter + en snygg avskärmning
Visa användare
82
Donnie
M3 Cab -97
Hemsidan verkar inte finnas www.bsrab.se...

MVH// Donnie
På min 540 låter det häftigt
Ungefär så här brumm brumm!! BRUMMMMMMM!!!! : ) "flinar"

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
mi
422
mickqe
Bmw 330D -2008
Bmw 325IA Cab -92
Ford Mustang mach 1 -1970
Bmw M3 e46 smg cab -02
Ja men det låter klart tuffare på en M3 än en 528.. Typ Booop Boooop... =)

Länk

*Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel*
Donnie: Jag har 2.8. Ingen skärm dock en plåtbit som användes som hållare som skärmar av lite i alla fall...

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Har använt JR på min 323 e46 och det lät.....om man tar en
skala från 0-10,så lät den... 1.Nästan ingenting.
Nu har jag Pipercros-vector,nästan dubbellt så dyr
men vad den L Å T E R....om du är ute efter ljud,så finns det bara en alt. skumm gummifilter!!!!
cdabox
CDA BOX från BMC är det jag hävdar, är det ingen annan än jag som har en sån ?
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Nope

verkar inte bättre :)

tänkte faktiskt köpa en sån men det blev billigare med filter och ljudet jag fick överträffar allt annat jag hört , vrålar som fan över 3500rpm helt salig efter jag monterat det :)

Hur är det med CDA-boxen är det bara kallluften och effekt den ger ? dvs inge ljud ? sen hur är det med det där , är det värsta filtret i CDA-boxen eller ? märkte du nån skillnad?

/Mvh Göran
cdabox
Det är bara kallluft, man drar en sån där slang (80mm) ner till undersidan av bilen där den suger in luften. så det blir bara kallluft. Den ger ljud det gör den, kanske inte samma råa ljud som ett öppet gör.
Jag hade innan ett vanligt BMC open air dubbelkonat och det märkes en stor skillnad. Speciellt på en bil med sportavgas o chippad....
Sen måste du räkna in alla fantasihästar man får med marknadens bästa filter =) Enligt BMC själva ivarje fall =)

Men seriöst så är det en stor skillnad mot en vanligt....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.