|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon kunnig människa har en bra förklaring till varför det skramlar från kopplingen när bilen står på tomgång? Det är en E34 525i med nybytt koppling. När man trampar ner kopplingspedalen på tomgång, så försvinner skrammlet. När man lägger i en växel och åker iväg, så skramlar det inte heller. Kan det vara så att de som monterade kopplingen missade någon viktig detalj? * Stödlagret, men då borde den väl skramla och vibrera även när man kör? * Lager på ingående axel i lådan? * Lagret vid lamellerna? Bara några grejjer jag klurat på, vad tror ni? | |
| Hmmm... när jag läser runt på forumet så verkar det kunna vara kopplingslamellerna som kärvar. Kan det bero på felaktig montering? Det verkar inte vara urtrampningslagret... eftersom det inte skrammlar när man kopplar ur. | |
jocker18@home.se |
jag har samma skrammel, men jag har fått direktiven att det ska vara uttrampningslagret. sen har jag inte forskat vidare, eftersom jag ändå byter hela kopplingen direkt. Har du bytt själv??? isf. får du gärna beskriva lite hur man gör.. WmB SoundZ |
|
Finns en hel del inlägg om detta problem som ibland kan hänföras till lagret för ingående axeln i v-lådan. Prova 'sök inlägg' mvh MW-Guru |
|
|
Urtrampningslagret! Det tystnar när du trampar ner kopplingen...och väsnas när den är släppt. Dock sällan ett akutproblem mer än att det låter. |
|
|
Är det verkligen urtrampningslagret? Jag har allt för mig att det belastas när jag trycker ner kopplingen, det är DÅ det låter, om det är dåligt. Många säger att det är det, men jag förstår inte hur det skulle gå till. Jag är ingen expert på kopplingar, men.... |
|
|
Troligen bottenstocken/lager ingående axel i växellådan som är dålig! Sök inlägg, det finns mängder av trådar kring detta... Mvh |
|
|
Jag har inte bytt kopplingen själv, det var ägaren innan mig som gjorde det jobbet. Om det nu är ingående lagret i lådan, är det en dyr operation att få det bytt? |
|
|
Låter bekant det där ! haft liknande problem på min 518i då var det urtrampningslagret /Mvh Göran |
|
|
Urtrampningslagret väsnas när man kopplar ur! Skrammel från ingående axeln är tämligen vanligt, i varje fall på Getraglådor, inget att oroa sig för speciellt mycket. Om man skäms för mycket vid rödljuset sommartid, prova med lite tjockare olja MW-Guru |
|
jocker18@home.se |
menar du att jag egentligen inte behöver fixa det här?? oerhört störande, dessutom känns det som allt ska rasa när som :/ WmB SoundZ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.