|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
de senaste två dagarna, så har min granne ringt till mig o sagt att min bil står o blinkar. Det bara startar av sig själv, fast att ingen har varit i närheten av den. Någon som vet vad det e för fel??? Väldigt tacksam för svar!!!!!!! |
|
Jordfel/glappkontakt i någon sensor? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
jeppe_L |
var sitter sensorerna?? har ingen aning om var jag ska leta:( |
jeppe_L |
finns det nån säkring som man kan ta bort tills vidare???(så att lamet e ur funktion) |
jeppe_L |
sitter säkringarna till larmetvid de andra säkringarna-...elelr sitter dom i en separat dosa.....isåfall var? |
|
Prova ladda batteriet. Har du halvkasst laddat så kan det börja krångla med larmet. Annars kan du larma den och rycka i dörrar, motorhuv å baklucka, så märker du om ex en dörr kontakt är på gränsen. mvh |
|
|
En gång råkade jag komma åt en av cupesensorerna så att den hade hoppat loss. Larmet gick 3 gånger på 2 timmar när jag var hos mor min och fikade. Sen såg jag att den satt löst. Ploppade dit den sen var det ok igen. /Rickard |
|
jeppe_L |
okej..får gå ut o testa lite.... ingen som vet var säkringarna till larmet sitter???? |
-RW- |
vad har du för larm? |
|
Kan vara massa saker, men som sagt det är helt beroende av vilket larm du har. Vatten i kupen En grannes fjärrkontroll Dårligt batteri Dårlig dörrkontakt Tar du ut säkringen sliter du med att få starta bilen. Koppla förbi startspärren och så ser du om du hittar säkringen för att koppla ur det. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
jeppe_L |
vet ej vilket larm jag har...var kan man kolla det??? |
|
Fjärrkontrollen? Annrars är det mest vanligt att ha centralen under intrumentpanelen på förarsidan. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
jeppe_L |
jag har ingen fjärrkontroll....larmet akriveras när man låser bilen. |
|
Men det är inte orginal alltså? Menar du när du låser bilen med nyckeln i låset, eller har du knapp på nyckeln? Defa 400 har den funktionaliteten, men tror det är liten risk att det sitter sånt i din bil. Sitter den nån diod i bilen? OM så vart och hur ser den ut? Får du nått medelande genom blinkersen? Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
jeppe_L |
vet ej om det e orginal larmet aktiveras när jag vrider om nykeln i låset, jag. (jag har ingen knapp på nykeln. Det sitter en liten diod franför växelknoppen, precis intill stolvärmeknappen. (den ser väldigt orginal ut) Nej, inget meddelande genom blinkersen. |
jeppe_L |
ingen som vet vilket larm jag har? |
|
Ahh.. Ja det är orginal. Den sitter i luckan bredvid stolsvärmen och är ca 2x1 cm och i röd gjenomskinlig plast va? Då är det orginal. Då skulle jag chansa på att det är en huv, dörr eller bagagebrytare som är dårlig, eller inte sluter helt. Det är mest vanligt att huvbrytaren felar. Sätt på larmet, vänta en minut, sedan går du runt bilen och "ruckar" lite på dörrar huv och bagageluckan. Händer det inget, så kan du gunga på bilen (kan vara nån som monterat kvicksilverbrytare där). Säg till om det löste problemet! Lycka till! Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
jeppe_L |
jepp, jag har en sån lampa. jag har testat gunga på bilen nu...o då gick larmet igång. så jag testade en gång till, men då gick det inte igång:( så jag har inte lyckats hitta vilken brytare det är så e fel var i dörrarna sitter brytarna??? ser man dom lätt??? |
|
Ok, det är ju bra iallafall! Närmar oss:-) På förarsidan sitter det i mittstolpens lås. Du ser en liten svart knapp inne i "hålet" antagligen. På passagerarsidan sitter det på samma plats eller i värsta fall inne i låset. Då måste du öppna dörren. Kan sitta kvicksilverbrytare där oxå, men var dom sitter är nog en gåta:-) Där kan jag nog inte hjälpa dig. Huvbrytaren kan du lätt koppla förbi då. Pröva igen och kom ihåg att vänta länge nog ( minst 1 minut) innan du börjar härja med bilen:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
jeppe_L |
okej...jag ska ut o pilla med bilen imorgon... jag hör av mig om hur det gick... tack för hjälpen:) |
jeppe_L |
var sitter bagagebrytaren? i låset??? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.