|
|
|
|---|---|
|
Hej! Gjorde inspektion 1 hos bmw för ett litet tag sedan, idag fick jag underkänt hos bilbesiktningen på glapp i spindeled och för högt hc-värde. Borde inte bmwverkstaden ha upptäckt dessa fel när inspektionen gjordes? Och om så är fallet vilka skyldigheter har dom gentemot mig? Tack på förhand! | |
stefannorr |
Fick själv en 2 för ojämn bromsverkan efter att ha haft bilen på BMW(Englunds) i Luleå för förbesiktning. Det visade sig va en bromskloss som kärvade,tog kontakt med BMW Sverige och frågade angående deras ansvar,men dom kunde inte garantera att bilarna skulle gå igenom besiktningen trots att man förbesikta. PS: det kostade 170 kr att förbesikta så sista gången man gjort det i alla fall. |
|
Hej! Om du inte är nöjd med deras arbete så gå tillbaka och reklamera det. Spindelleden borde de ha upptäckt. Däremot så har de inga skyldigheter gentemot dig för att din bil inte gick igenom besiktningen. /T.P. Länk |
|
rogan |
Verkar som om Englunds börjar tappa klass :) De gjorde ett fruktansvärt dåligt jobb på en kompis bil nyligen. Hade nog kunnat tvinga dem att ta ner BMW-skylten :) |
|
Hej! Tack för inläggen, ska köra bort till bmw och banka näven i bordet. |
|
|
Så här funkar det! Kostigt nog så tror många att en service är guldvärd om den är gjord specielt på BMW FEL FEL. Exempel! Inspection II ska göras på BMWverkstad. 5000 kr. Det är en massa punkter de ska gå igenom och det är inte lite heller. De kommer fram till att bara olja i motor och filter ska bytas och inget annat. Så betalar den glada och nöjda kunden sina 5000 kr för ett olje byte. Helt sjukt. Vissa verkstäder t.o.m att bromsvätskan är på gränsen till byte så byter de inte. Ändå tar de fullt betalt. När jag köper bil så tycker jag att det bra om serviceboken är ifyld specielt om den är importarad men bryr mig igentligen inte. För mig behöver en service på en BMW verkstad inte betyda ett skit. Jag ringde en gång molin bil och bad om att få en tid för Oljebyte i motor, låda, bakaxel och ett koll på bromsvätsak samt ABS. De vart nästan förbbande, varför ska du hålla på sådär, lämna bilen för en grundservice I eller II så får du allt kollat. Jag sa men behöver detta betyda att ni byter olja eller ej. Nej säger han och de ska bara kolla om det behövs byte eller ej! Vad kostar det ju II 4800 kr. Släng er i väggen sa jag! |
|
| Lite kosntigt formulerat men ni fattar säkert. | |
|
Hej igen! Var inne hos bmw idag och sa som det var, dom blev nästan lite generade när jag sa att dom hade missat glappet i spindelleden och erbjöd mig att byta den defekta delen till kraftigt reducerat pris. Bra tyckte jag men i fortsättningen kommer jag nog att fixa många saker själv för då vet man ju att det blir gjort. Tycker att det är riktigt dåligt av bmw att mygla så här, anledningen till att jag alltid har servat bilen hos dom är ju för att jag trodde att dom var bäst och att dom gjorde ett bra jobb för pengarna dom fick. Kanske sant det som sägs: själv är bäste dräng..... |
|
|
Jag har börjat serva mina bilar själv på sånt jag kan göra.. typ olja och sådanna enkla saker, ananrs blir det Aros Auto som e grymt bra enligt mig.. /Jimmy Länk |
|
|
Självsklar finns det många bra verkstäder men tyvär är en stordel iallafall de auktoriserade bra på att mygla! De mindre vill gärna ha riktet på hög niva medans de stora skiter i sånt. Går inte du dit så har de en annan som går dit. De blir inte utan kunder för större delen av folket kan ju inte serva bilarna själva. |
|
|
hej, Har tyvärr liknande erfarenheter från BMW DAnderyd. Efter en inspektion 1:a för 4000kr upptäckte jag att bilen läckte olja både från packboxarna i fram men även från drivaxeln i bak. Åkte tillbaks till BMW och frågade vad detta var och undrade samtidigt varför man ingenting märkt under inspektionen 2 veckor tidigare! De hissade upp bilen 10 min och talade om att det mycket riktigt läckte olja: kostnad 620 kr!!!!! Helt absurt ( dessutom skulle reparationerna kosta 17 kkr). JAg påtalade även att jag ansåg att denna "lilla titt" inte borde kosta någonting, men det hjälpte inte. Dvs, kommer aldrig mer lämna in bilen på BMW i Danderyd. Känns skönt att ge dem den reklamen de förtjänar! Kollegor på jobbet har liknande erfarenheter från dem. Skönt att höra att inte alla märkesverkstäder är lika. mvh P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.