AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
899

Hur länge håller taket på en cab?

Conny Sonnysson
Är intresserad av en 328 cab av årsmodell 96-97 och undrar hur länge caben håller på ett ungefär. Jag är medveten om att det kan variera beroende på hur den har blivit skött tidigare. Hur kollar man bäst om den är sliten och behöver bytas snart? Jag har hört skräckhistorier om att det kostar 50' att byta caben och det är en utgift man vill undvika. :)

Mvh Conny
kolla följande:
* Vecket som blir på bakrutan. Om man har varit noga skall det se bra ut.
* Kolla också den första leden där taken fälls upp i fram, ca 50 cm från framkant.
* Kolla att det inte är slitet och att det är tätt där fönstren går upp i cab:et, extremt viktigt annars läcker det in.
* Kör och lyssna på elcab:en så att det låter bra och inte gnäller och gnisslar någonstans.
* Du kan ju alltid stanna cab:en halvvägs uppe och titta i de veck som bildas.
* Sedan ska man ju alltid kolla upp färgvaraitioner i tyget.

Conny Sonnysson
Tack för tipset CBM3C. Skall kolla dessa saker.

Ingen annan som vet hur lång livslängden är på ett ungefär och om det stämmer att det kostar närmare 50 000 att byta?

Mvh Conny
Man ser ju E30 cabbar -88-90 med lite skabbiga detaljer på cab-tyget. men det finns också de som ser helt perfekta ut. Tror ju att det lugnt skall klara 10 år om man inte misshandlar det hela.

Är man noga och sköter tyget tror jag på mycket längre än så.

Ring till BMW och fråga vad tyget till en ny cab kostar monterat och klart, antagligen enklast. I&med att du inte får några svar verkar ju det som om det inte är så vanligt, right?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.