AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Montera bort bakluckan på e36? hur?

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Nån som kan förklara hur jag ska göra det? luckan ska in på lack imorron. Hur gör man med sladdarna till centrallåset o larmet??
mvh Daniel

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Bara nyfiken- hur mycket får du betala för en ny lack på luckan?
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
typ 1500:- sa lackeraren. ska försöka pruta ner det lite...

-------

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
har fått av luckan nu.. utan hjälp härifrån... borde ju nästan vara stolt över mig själv..hehe ;)

-------

Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
När det gäller något alvarligt med bilen så får man sällan någon hjälp men när det gäller trams och sånt så utökas tråden till hundratals inlägg.

Bevisken!

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Jag tycker att Space-X-plorer isf kan skriva hur han gjorde för nog kommer någon annan att läsa denna tråd som ska göra det nån gång. =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Loqmankaki; tyvärr så så får jag hålla med dig. Här har varit många duktiga killar och snurrat runt här, som bla driver företag med inriktning bmw bilar som har hoppat av både forumet och e-mail listan pga allt skit snack!

MVH
Pelle
bmwcs/SYD 4605
Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
bumper: asså tvinga mig inte till nått sånt ;) hehe... ne... men kan väl försöka beskriva:

Börja med att ta loss "tygbiten" som sitter på undersidan av luckan. Denna sitter med plastpluggar. Dessa är bara till att dra utåt. (använd försitigt en skruvmejsel eller nått.
Í nerderkanten på tyget så finns det 2 st mindre runda saker som oxå ser ut som pluggar. Detta är skruvar. Fann inte annan utväg än att skära ett snitt i dom så att jag kom åt med stjärnmejseln.

När du tagit av tygstycket så e de dax att koppla bort sladdarna. Dessa sitter med "clips" eller vad man man kan kalla dom. Ni förstår när ni ser. Ta loss alla dessa och den som sitter till belysningen inuti bagaget. Skriva av "knappen" för att komma åt. denna kontakter är bara till att dra ut försiktigt oxå. När du fått loss alla kontakter så dra ut dom genom hålet nere till vänster. Ta det försiktigt så att det inte blir glapp i några kontakter eller nått.

Nu e d bara luckan som ska bort. Denna sitter med 4 st bultar (storlek 10) finns bland bilens egna verktyg. Den översta bulten på var sida behövs inte lossas helt men d 2 understa får du ta loss helt. lägg något undertill luckan så att lacken inte skadas ifall luckan skulle hoppa ner ett par centimetrar så du lossat dessa skruvar. När skruvarna är lossade så e de bara till att lufta luckan uppåt och av. Klart. Lägg alla skrivar, pluggar o bultar i nån burk eller nått så att du hittar dessa när det är dax att montera tillbaka luckan igen., Detta tog mig ca. 20 minuter att göra så d är inte direkt svårt.

Vad som behövs: 1 styck fast nyckel. Storlek 10
Stjärnmejsel
Ev Vanlig mejsel och kniv.

Har försökt att tänka på allt som jag nu gjorde. Tror inte att jag glömt nått..då får gärna nån komplettera detta. Lycka till.. mvh Daniel

-------

bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Tjenare igen.

Vädigt bra beskrivet. Det besparade mig tid... =)

/Edvard
BMW CS # 4503
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.