|
|
|
|---|---|
sweborn_again |
Riktigt förnuftiga alternativ är de väl inte men...... Nu när jag fått garageplats så kan jag köpa en rolig bil igen, som inte måste stå på stockholms gator i minus 20 grader och bli stulen/slaktad ovanpå det. Har haft en M3 förut, var ju kul den korta stund jag hade den men..... en Alpina känns lite mer exklusiv (i bemärkelsen ovanlig). Vad jag skulle vilja höra med de insatta är hur stabil Alpinans drivlina är jämfört med en M3 E36? Har Alpinan några kända problem med motor o dyl som brukar dyka upp? M3 har ju bland annat VANOS'en som man gärna slipper fundera över. /Niklas |
rogan |
Läste för ett tag sedan en artikel där de jämförde Alpina med M-modellerna. I den artikeln kom de fram till, enligt min läsning iaf, att det var mer bil för pengarna att köpa Alpina. Aningen mindre hästar men mer vrid och framförallt ett bättre pris. Kommer tyvärr inte ihåg var jag läste den men det kanske är någon annan som läst den? Annars har jag inte en susning om någon av bilarna eftersom mina erfarenheter stannar vid att ha suttit i respektive :) 318 - men drömmen består... |
|
sweborn_again: välkommen till forumet:)) Jag valde oxså mellan Alpina/M men tror att Alpinan känns lite mera (ursäkta alpina ägare)gubbig i körning medans m3 bilen är lite mera sportig i sin karaktär. Fördelen om man vill ha utrymme är att Alpinan(E46)kan fås med 4 alt 5dörras. Alpinan sticker inte ut lika mycket som än en M som syns mera. Det ultimata borde vara att ha en Alpina(4d)som familje bil och en M bil som sin egen:)) |
|
|
Beror nog helt på vad man är ute efter.Jag har ägt 3 ALPINOR,ALLA e36 och alla Touring. Kan inte säga annat än att jag varit mer än nöjd. Enorm körglädje och kvalite rakt igenom,i min mening mer allround än M3an. |
|
|
starre. Detta är min åsikt. Inget illa menat om //M// Kan nog inte hålla med dig om att M-bilarna sticker ut mer än Alpina bilarna, bortsett från E-46 och E-39. Tycker man ser Alpina bilarna kanska så snabbt med deras emblem o frontspoiler. Alpinan är kanske i en del människors ögon är lite gubbigare än M-bilarna, men måste få säga att få köra en Alpina är lite av en dröm för mig. (har då haft båda bilarna) Men det kanske är, för att jag så gärna ser på, Alpina bilarna med varmt hjärta. |
|
|
B10alpina: Har inte åkt i en B10 ännu:=)så jag kanske ändrar mig senare..... |
|
|
starre. Hoppas du provar nån gång... Micke.. Länk |
|
|
B10Alpina: snyggt med din färgkombination och ja jag provar/åker gärna med nån gång:)) |
|
|
starre. Vi får ta det framåt sommaren... |
|
| Starre: Jag saknar CDn... | |
|
Asken: M3 GTR -03 En bit ifrån 1000hk:( ??? Förklara dig gärna |
|
|
Asken: Ja Asken M3 GTR-03 vad är det?och ja tack för lånet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.