|
|
|
|---|---|
AC_M5 |
Har just hittat den här sidan, verkar vara kanon.... Jag har aldrig ägt en BMW men tycker dom är j-a läckra Nu är det så att jag har en M5 92:a på gång. Den blev importerad för ca 2 år sen har gått ca 16000 mil och det är tydligen kollat på en BMW-verkstad. Kan dom verkligen kolla om det är nåt "mygel" med mätaren?? Den är iallafall fullutrustad förutom att det är halvskinn istället för hel-. den är nylackerad och har nya sommar- och vinterdäck. Vad ska jag ge för den om jag gör ett M-test på den och den "går igenom". Please help me |
|
Hej. BMW kan inte kolla om mätaren stämmer elektronisk utan det de gör är att de kollar upp serviceboken mot en databas i Tyskland. -92:a... borde vara en 3.8 liters. Varför är det omlackerad? Kolla upp det... Om den klarar ett M-test utan några större anmärkningar, så borde priset ligga runt 100.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
AC_M5 |
Det var tydligen nån idiotisk sommarvikarie på kommunen som hade kört med en sån här grästrimmer jämte bilen o blästrat hela sidan med sten. Han begär 110.000:- , tycker det är lite saftigt.. |
|
Hejsan! 110000:- är väl kanske inte fel om bilen är väldigt välskött och fin. Det är bara att prova med prutning. Försök att hitta något på bilen som är fel, kanske någon skönhetsskada eller liknande. Bara att anmärka det och pruta. Om vad omlackeringen beträffar så trycker jag inte att det verkar konstigt. Fråga vart han lackerade om bilen och fråga efter kvitton. Då kanske du kan kolla upp verkstaden och se om den är seriös. (Det lär ju inte vara något fusk jobb) Inspektera bilen noggrant och leta efter ojämnheter. Det bäst är väl att ta bilen till en "gör det själv hall" och se efter den ordentiligt. Ha det bra! Mvh Tobias |
|
|
Hej AC_M5 Tänkte bara säga att jag har en M5:a -89 till salu, så har du något mer att jämföra med. Min bil är i mkt fint skick, också helt omlackad pga imbrottsförsök, de slant med verktyget och repade förardörren, och så fanns det lite tvättrepor så hela bilen omlackades och nedlackades i år, samtidigt sattes det på en framspoiler från -96. Servicebok finns givetvis och den är nyservad (olja, oljefilter, nytt sportluftfilter och tändstift) och så är den slick 50 behandlad. Den är nybesiktigad och skattad Den går otroligt bra, hänger med en 3,8l upp till 150-160 km/h så jag funderar på om den är chippad? Utrustad med: 17" 3,8l fälgar "titanfärg" med 255 däcka bak och 235, fram skitsnygga! Svart helläder Sportstolarna, den tuffa fyrsitsiga inredningen. Stora kliman Stora färddatorn Stereo Ellucka Elhissar Elspeglar Bakgardin Min får du för 85.000:- Maila om du är intresserad daniel_johansson@iobox.se mvh /Daniel Johansson |
|
|
Hej Bumper! Kom inte 3.8 liters motorn i 92:b. Var det inte 3.6 liters i 92:a och tidigare. Jag är inte säker på detta men jag tror det. Tack för ordet! "If everything seems under control you're just not going fast enough!" |
|
|
Tjenare. Mr M Power: Jo, tror det är så du säger. Min bror hade en M5 -92 och det var med 3.6 liters motorn. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
323E21terror |
92b kom 3.8 liters motorn..dvs från Augusti-September månad tror att det är runt den 20e Augusti som räknas som b här i sverige men är osäker på om tyskarna mm kör samma. Vet att min kompis fick sin 320i nedskriven till en 90 fast det borde vara en 91 (E30) samt en annan kille hade en Audi 200 turboquattro som också blev nerflyttad. Ett tips är att tyskarna är duktiga på att mygla med det mesta...ibland sitter inte rätt motor i mm, men lyssna på motorn och provkör bilen så både känner du och hör ifall den känns rätt. Det första intrycket är ju så viktigt för att veta om det är värt att gå vidare så att säga. farten är min drog |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.